Gå til innhold

Multicom - tilbakebetaling etter kansellering av ordre


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Foretok en bestilling på Multicom.

Alle varer var på lager, så regnet med dette var grei skuring.

 

Etter noen dager sjekket jeg orderen min. 

Da var ingenting sendt, da ene varen ikke lenger var på lager....

 

Jeg ringte da Muliticom, og de kansellerte orderen min.

I tillegg sendte jeg de en mail, da jeg ikke fikk noen begreftelsesmail på kanselleringen.

 

Orderen ble kansellert 04.01, fortsatt ingen penger returnert.

 

Noen som har erfaring med sen tilbakebetaling fra dette firmaet?

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Multicom har ifølge loven 14 dager på seg, hvilket vil si at de enda har til slutten av kommende uke før det er snakk om en for sen tilbakebetaling.

 

§ 15.Gjennomføring av angreretten ved avtaler som er inngått ved annet fjernsalg enn telefonsalg

(...)

Selgeren plikter å tilbakebetale det forbrukeren har betalt innen 14 dager fra den dag selgeren mottar varen eller henteseddel eller varen er stilt til rådighet.

(...)

§ 24.Varer og tjenester som ikke kan leveres

Dersom selgeren eller tjenesteyteren ikke kan levere den bestilte varen eller tjenesten, skal det gis melding om dette snarest mulig.

 

Dersom avtalen heves skal eventuelt forskuddsinnbetalte beløp betales tilbake til forbrukeren snarest mulig og senest innen 14 dager etter at avtalen er hevet.

Det du kan gjøre er å ta en vennlig telefon over helgen for å spørre om hva som er vanlig tid å forvente hos dem. Har de gått over den tiden som er vanlig hos dem så kan det være et argument for å se på om saken din kan få litt prioritet, evt. kan du jo tilføye dette med «snarest mulig» fra lovteksten over og forhøre deg litt om hva som gjør at du enda venter, men det er altså ikke noe du har krav på da fristen overholdes så lenge tilbakebetalingen gjøres innen 14 dager.

 

Lykke til! :)

Lenke til kommentar

Takker og bukker.

Tittet, men klarte å skippe paragraf 24...

Da har de sitt på det tørre.

 

Jeg synes de burde ha ordnet dette raskere, da alle varer var på lager når jeg bestilte.....og ikke noe melding fra dem om senere levering pga varer plutselig ikke på lager.

 

Tok en bestilling fra Komplett.no, levert dagen etterpå....

 

Tok også en kansellering på en ordre fra Lefdal, pengene på konto etter 2 dager.

Lenke til kommentar

Kan jeg spørre hvordan du betalte? Hvis du betalte med kort, har du sjekket kontoen at pengene er trukket? 

Normalt reserveres pengene bare når du plasserer ordren og trekkes først når den sendes.

Men hvis pengene er trukket fra konto bør du absolutt kontakte dem og be om pengene tilbake med kopi av kvittering/kontoutskrift. Hjelper ikke det må du kontakte banken, forklare at du er blitt svindlet og spør om de vil betale deg tilbake pengene. De har normalt metoder og midler for slikt.

Du kan også kontakte forbrukerrådet for hjelp. 

 

Jeg har handlet fra Multikom tidligere og tror ikke jeg vil bruke de igjen siden jeg synes de har en merkelig praksis med å sende ut alle ordrer en gang i uka.

 

Uansett, lykke til :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...