Gå til innhold

Får bilder og imessage på begge iphone telefoner - Vil kun ha det på den ene - Kan dette endres?


Anbefalte innlegg

Har 2 iphoner, jobb og privat, med 2 forskjellige simkort (telefonnummer) MEN har samme icloud/mail registrert slik at jeg skal kunne laste ned apper fra samme konto på begge telefoner. Problemet er at imessage sendt til den ene telefonen kommer til begge enheter, og bilder tatt med den ene telefonen dukker opp i kamerarullen på den andre. Dette ønsker jeg ikke.

 

Er det ikke mulig at imessage og bilder knyttes opp til telefonnummeret og selve enheten, slik at man unngår denne ufrivillige synkroniseringen på tvers av enhetene?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har 2 iphoner, jobb og privat, med 2 forskjellige simkort (telefonnummer) MEN har samme icloud/mail registrert slik at jeg skal kunne laste ned apper fra samme konto på begge telefoner. Problemet er at imessage sendt til den ene telefonen kommer til begge enheter, og bilder tatt med den ene telefonen dukker opp i kamerarullen på den andre. Dette ønsker jeg ikke.

 

Er det ikke mulig at imessage og bilder knyttes opp til telefonnummeret og selve enheten, slik at man unngår denne ufrivillige synkroniseringen på tvers av enhetene?

Har du prøvd innstillinger-- meldinger-- send og motta -- så sette kun tlf nr?

Lenke til kommentar

klart:) 

 

Jeg logget meg inn på appleid og la til en sekunder epostadresse. Ikke sikkert du trenger det, men da får man jo brukt iMessage med de kontaktene som har det. 

 

Så logget jeg inn på ny telefon ( jobbtlf ) med samme appleid som min private telefon.

Så gikk jeg til innstillinger ---> meldinger og huket bort alt annet enn den sekundere eposten og nummeret til jobbtlf. 

Så gikk jeg på min private telefon og påså at instillingene der ikke hadde jobbnr eller den sekundere eposten huket av.

 

Nå når jobbkontaktene meg på den ene iPhonen via sms tlf iMessage og jobb mail, mens mine private kontakter når meg på den private. 

Lenke til kommentar

kunne være du trollet :)

 

prøvde du ikke bare å trykke på rediger for å se hva som skjedde? 

 

jo du skal trykke der, så bla litt ned. 

 

for ordens skyld så redigerer du infoen din ved å ligge til en sekunder epost :)

 

Ahh joda prøvde det men trodde det kun var tlf nummer man kunne legge til , my bad. 

 

Da har jeg gjort det, satser på at det blir bra fra nå av! :) Takk for hjelp!

 

Ps: Vet du forresten hvordan jeg kan bli kvitt alle de private bildene som har kopiert seg over på jobb telefon (forutenom å markere manuelt 1000+ bilder) ?

Lenke til kommentar

Nå er ikke jeg helt sikker på det, men tror du må ha dem der. Hvis du sletter bilder der så sletter du i skyen og også på andre enheter ? Så ikke gjør noe overilt nå :)

 

Hvis du skulle hatt telefonen såpass åpen at andre enn deg også skal bruke den eller sjekke den, så burde du nok hatt en egen Apple ID til jobbtlf. Evt sette opp familiedeling slik at du kan dele apper og slikt gratis.

 

Jeg har samme ID på begge to fordi det kun er meg som bruker dem. Da gjør det ikke noe om bilder og diverse er på begge telefonene. Faktisk er det bedre da alt ligger seg på macen automatisk. Derfra kan jeg eksempelvis hente et bilde tatt av begge telefoner og iPad.

Lenke til kommentar

Nå er ikke jeg helt sikker på det, men tror du må ha dem der. Hvis du sletter bilder der så sletter du i skyen og også på andre enheter ? Så ikke gjør noe overilt nå :)

 

Hvis du skulle hatt telefonen såpass åpen at andre enn deg også skal bruke den eller sjekke den, så burde du nok hatt en egen Apple ID til jobbtlf. Evt sette opp familiedeling slik at du kan dele apper og slikt gratis.

 

Jeg har samme ID på begge to fordi det kun er meg som bruker dem. Da gjør det ikke noe om bilder og diverse er på begge telefonene. Faktisk er det bedre da alt ligger seg på macen automatisk. Derfra kan jeg eksempelvis hente et bilde tatt av begge telefoner og iPad.

 

Du har rett, det forsvinner fra icloud og privat telefon, hvis jeg sletter det fra jobb telefon. Men det er jo nødt å være en mulighet for å kunne fjerne vekk jobb tlf for å ikke delta i bildedeling..(?) det er kun meg som bruker begge, men jeg ønsker nå helst å kun ha jobb bilder på jobb telefon, og visaversa..

 

Men jeg merker også at "bilder" appen på mac ikke er med i felles deling (kun "bilder" på icloud.com), er det slik hos deg?

Lenke til kommentar

 

Nå er ikke jeg helt sikker på det, men tror du må ha dem der. Hvis du sletter bilder der så sletter du i skyen og også på andre enheter ? Så ikke gjør noe overilt nå :)

 

Hvis du skulle hatt telefonen såpass åpen at andre enn deg også skal bruke den eller sjekke den, så burde du nok hatt en egen Apple ID til jobbtlf. Evt sette opp familiedeling slik at du kan dele apper og slikt gratis.

 

Jeg har samme ID på begge to fordi det kun er meg som bruker dem. Da gjør det ikke noe om bilder og diverse er på begge telefonene. Faktisk er det bedre da alt ligger seg på macen automatisk. Derfra kan jeg eksempelvis hente et bilde tatt av begge telefoner og iPad.

 

Du har rett, det forsvinner fra icloud og privat telefon, hvis jeg sletter det fra jobb telefon. Men det er jo nødt å være en mulighet for å kunne fjerne vekk jobb tlf for å ikke delta i bildedeling..(?) det er kun meg som bruker begge, men jeg ønsker nå helst å kun ha jobb bilder på jobb telefon, og visaversa..

 

Men jeg merker også at "bilder" appen på mac ikke er med i felles deling (kun "bilder" på icloud.com), er det slik hos deg?

 

 

 

Jeg får alle bilder fra to iPhone og en iPad rett på en og samme Mac i samme app. Samme med kontakter etc. 

 

Jeg vet ikke om en annen løsning enn å ha en annen appleid om du ikke vil ha privatbilder på jobbmobil ...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...