Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Snakke med jente for første gang


Anbefalte innlegg

så det er sånn at, jeg har en jente i biologi klassen hun går i andre klasse og jeg går i tredje klasse.

jeg liker hun veldig godt og vil veldig gjerne snakke med henne, nå har vi gått i samme klasse i et halv år, 

så spørsmålet er hvordan skal jeg snakke med henne ? hvordan vet jeg at hun liker meg? hvordan kan jeg få hun til å like meg? 

jeg er en gutt som er veldig redd for å bli avvist, snakker ikke mye mer jenter ellers. så jeg har veldig lite erfaring med jenter.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må tenke litt på det langsiktige. Dét som er vrient med skole, er at man gjerne skal omgås i lang tid. Så om man går for fort frem og forhaster seg, så spiller man bort sjansen, og kan skape litt kluss for det fremtidige psykososiale.

 

Så du bør tenke deg litt om før du går frem. Legge en plan. Er du din beste utgave av deg selv? Hva vet du om ho? Vis litt smått interesse, gjør litt innsats for å være den beste utgaven av deg selv, vær sikker på hvem du er, interesser osv.

 

Og du bør være sikker på intensjonene. Du skriver du er interessért - så hva kunne du tenke deg å finne på med ho? Kino er jo klassiker, men hva med gåtur i skogen en soldag? Kanskje ho er en gamer, kanskje det kunne vært noe dere hadde felles? Felles fagområder, hjelpe hverandre med lekser en kveld? "Think, plan and execute". Invitere på videre avtaler, holde en linje, tenk på deres fremtid sammen, men ikke altfor langt, for da kan fallhøyden bli veldig stor.

 

Stjernetegnet kan også være morsomt å finne ut av, om energien passer!

 

Hvis det er forelskelse, så gjelder også alt det over, men det blir alltid mer risikofylt. Jo mer tid du klarer å gi deg selv, jo bedre vil du klare å prosessére og håndtere følelsene som dukker opp underveis. Men risikoen er like fullt der ^^ Men det er sånn det er! Du må ta avgjørelsene selv ^^

 

Så må man huske at hvis det ikke gikk; Okay, så lærte man i hvert fall noe! Man utviklet de sosiale ferdighetene, så blir det -litt- lettere neste gang. Det kan bare komme positivt ut av det!

Endret av Taurean
Lenke til kommentar

"Og så" må du finne ut av selv. Du kan (og bør) spørre om å finne på noe. Hvis det blir kleint så gjør det ingenting, det blir ikke verre enn man gjør det til selv, bare å si hei igjen :)

 

Det finnes ingen god fasit på dette med å få igang noe med en jente man liker. Alle jenter er forskjellige og alle gutter er forskjellige. Det viktigste og som er det eneste man kan kalle litt fasit er at man må ta kontakt. Dere blir ikke plutselig teleportert inn i en eventyrverden der dere er lykkelig gift med barn, hund og hus.

Endret av Soseks
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...