Gå til innhold

Ps4 og LG smart-tv treg wifi på apple-nettverk


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har en 250 mbit linje fra Canal Digital. Likevel får jeg bare rundt 1-3 Mbit/s på både LG smart-tv og PS4 ved bruk av Wifi.

 

Min ruter er en Apple Time Capsule (TC) kablet til modemet fra Canal Digital. LG og PS4 står i naborommet - riktignok delt av en murbrikkevegg. Avstanden i luftlinje er ca 3-4 meter. Jeg har pga. murveggen forsøkt å forsterke signalet inn til rommet ved å utvide nettverket trådløst med en Apple Airport Express (AE) jeg hadde liggende. Dette gir grei effekt ved kabling av enten LG eller PS4 inn i AE (<80 mbit), men det er fortsatt dårlig wifi til tross for at AE står plassert like bak LG og PS4.

 

Jeg har forsøkt å manuelt endre DNS på PS4 og LG til Canal Digitals DNS-er, og dette gir tilsynelatende noe effekt (ca 15 mbit). Likevel er det noe som ikke er som det skal være her.

 

Jeg kan for øvrig nevne at jeg fikk nytt modem fra Canal Digital nylig ettersom det gamle var litt ustabilt. Jeg innbiller meg at ting fungerte bedre før, til tross for at jeg da kun hadde 50 mbit linje.

 

Noen som skjønner noe her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...