Gå til innhold

Livets opprinnelse og lys-eksperimentet: Hva vet vi per dags dato?


Anbefalte innlegg

 

 

Vi må bare innse at hodet vårt strekker ikke til, og det ender opp i uendelig mange spørsmål uten svar.

Hvs alle hadde tenkt som deg hadde vi ikke hatt båter laget av metall, fly, plastikk, mobiltelefoner, nettbank...

Du må bare innse at det er menneskelig natur å være nysgjerrig på hvordan ting henger sammen.

 

Forskning som kan virke meningsløs i dag finner vi plutselig ut kan brukes til noe helt uforutsett i fremtiden.

"Hvis alle hadde tenkt som deg hadde vi ikke hatt båter laget av metall, fly, plastikk, mobiltelefoner, nettbank..."

 

Det er vel egentlig ikke det det dreier seg om, da "Oppfinnelser" er noe jeg har jobbet med over 40 år.

Det er snakk om å innse at noe er teknologi som vi mennesker har muligheten til å forstå, og noe er utenfor vår begrepsverden, som f. eks. et liv etter døden.

Angående liv etter døden så regner jeg med at det gjelder alle levende vesener? Hund, katt, ape, maur, bie, meitemark, gjedde, torsk og hyse f.eks. Ergo så er summen av alle levende skapninger konstant. Eventuelt må denne påståtte himmelen være smekk full, spesielt av bananfluer og døgnfluer etc.

Dessuten antar jeg at de fleste mennesker, iht din tro, går rett til helvete. Det eksisterer ikke noen andre vesen på denne jord som gjør mere ugang enn mennesket. Selv den mest uskyldig ting som å kjøre bil dreper jo tusenvis av individer, hver dag. Insekter som smadret i frontruta, piggsvinet eller katten som krysser veien. Men det er jo selvsagt så enkelt som å be om tilgivelse, så er alt glemt. Dette gjelder selv mordere og pedofile. Lykke til, og husk for guds skyld søndagspreknen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...