Gå til innhold

Sega will be back?


OKKOKK

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmmm...Men uansett så har jeg et problem - kameraten satt og spilte på sin Dreamcast da hunden kom borti stikkontakten og dro den ut :( Dermed når han skrudde den på igjen så virket ikke noen av kontrollene hans lengre, og heller ikke den nye som han nettop har kjøpt :cry: Hva skal han gjøre?

 

Need Help... :dontgetit:

Lenke til kommentar
Hmmm...Men uansett så har jeg et problem - kameraten satt og spilte på sin Dreamcast da hunden kom borti stikkontakten og dro den ut :( Dermed når han skrudde den på igjen så virket ikke noen av kontrollene hans lengre, og heller ikke den nye som han nettop har kjøpt :cry: Hva skal han gjøre?

 

Need Help... :dontgetit:

Spiderman hadde Dreamcast kontrollere for et halvt år siden. Kan hende de har ennå. Verdt å sjekke ut.

Lenke til kommentar

(Hmmm...Men uansett så har jeg et problem - kameraten satt og spilte på sin Dreamcast da hunden kom borti stikkontakten og dro den ut Dermed når han skrudde den på igjen så virket ikke noen av kontrollene hans lengre, og heller ikke den nye som han nettop har kjøpt Hva skal han gjøre?

 

Need Help...)

 

Noen som vet hva jeg skal gjøre med det? :w00t:

Lenke til kommentar

OKKOKK: Jeg tipper at det er kontroll portene på Dreamcasten som har røket. Mange har hatt problemer da disse ryker av forskjellige årsaker ( mest vanlig ved bruk av joyticker eller 3rd party controllere)

 

 

Synes jeg husker at det var en enkel måte å fixe dem selv, med bittelitt peiling på elektronikk. Husker ikke akkurat hvor jeg leste det, men hvis dere vil så finner dere det nok. Bruk google og dreamcast forum. Håper det hjelper.

Lenke til kommentar

Javel, siden det skulle være så vanskelig. :)

Tok meg bare et par sekunder å finne uansett :

 

http://www.ukretro.co.uk/dreamcast.htm

 

(direkte link til å fikse problemet)

 

http://pub94.ezboard.com/fgameconsolerepairforumfrm7

 

(her finner du sinnsykt mange som har det samme problemet som dere, og andre dreamcast problemer)

 

http://www.crookdimwit.com/DCabuse.htm

 

Her har du en morsom side om en som har mishandlet controlleren sin og dermed ødelagt en controller motstand.

 

 

Som du sikkert vil forstå så må du bytte ut en eller flere motstander på controller kretskortet/ene. En 1/4 watt 10ohm motstand sies å virke bedre en de 5 ohms motstandene som egentlig blir brukt, da de ikke ryker så lett.

 

Har selv hatt problemer med dreamcasten min, først bytte av laser, så måtte jeg fixe et psu-ustabilitets problem. Håper dere klarer å fikse DC-en.

Endret av Nutcracker
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...