Gå til innhold

Ny laptop, rask og effektiv, noe spilling.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg må investere i ny laptop. 

Bruksområdene mine er i hovedsak surfing, streaming og Football Manager 2018. 

Jeg bruker å kjøpe ny laptop omtrent hvert 4-5 år.

Den jeg har sett på er. 

http://www.dell.com/no/p/xps-15-9560-laptop/pd?oc=cnx95603&model_id=xps-15-9560-laptop

Er dette en grei deal? Mulig kanskje det er litt overkill for mitt bruksområde, men setter pris på rask responstid og ikke minst flyt i Football Manager 2018.

Er det noen alternativer jeg bør vurdere? 

Har sett på Surface serien og Spectre 360, men de som er tilgjengelig i samme prisklasse eller billigere har ikke dedikerte grafikkort. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har nøyaktig denne modellen, og har lite å utsette på den:

Batteriet varer lett 8 timer med surfing og notatbruk uten å tenke på strømsparing.

Skjermen er lyssterk nok til at den er klar og tydelig under stort sett all bruk, og den er i tillegg matt.

Maskinen er svært rask under all bruk, svært sjelden den "står og jobber".

Touchpad-en er stor nok til at den føles god i bruk.

Byggekvaliteten oppleves som svært god, har ikke klart å lage noen synlige riper, og jeg tviler sterkt på at skjermen vil bøye seg med tid.

Spill er helt OK:

• den har fenomenalt med kraft i forhold til størrelsen,
  • men den kan bli varm og støyende om du presser grafikkkortet
  • og skjermen har litt mye etterslep for action-titler om du er vant med en G-sync monitor.

ASUS har Zenbook Pro: https://www.dustinhome.no/product/5011022411/zenbook-pro-ux550ve?ssel=false&utm_campaign=prisjakt&utm_source=prisjakt.no&utm_medium=pricecompare&utm_content=5637146197

Jeg kjenner ikke mye til den, annet enn at de kan utstyres svært likt som XPS 15 9560

Skrevet

Jeg har nøyaktig denne modellen, og har lite å utsette på den:

Batteriet varer lett 8 timer med surfing og notatbruk uten å tenke på strømsparing.

Skjermen er lyssterk nok til at den er klar og tydelig under stort sett all bruk, og den er i tillegg matt.

Maskinen er svært rask under all bruk, svært sjelden den "står og jobber".

Touchpad-en er stor nok til at den føles god i bruk.

Byggekvaliteten oppleves som svært god, har ikke klart å lage noen synlige riper, og jeg tviler sterkt på at skjermen vil bøye seg med tid.

Spill er helt OK:

• den har fenomenalt med kraft i forhold til størrelsen,
  • men den kan bli varm og støyende om du presser grafikkkortet
  • og skjermen har litt mye etterslep for action-titler om du er vant med en G-sync monitor.

ASUS har Zenbook Pro: https://www.dustinhome.no/product/5011022411/zenbook-pro-ux550ve?ssel=false&utm_campaign=prisjakt&utm_source=prisjakt.no&utm_medium=pricecompare&utm_content=5637146197

Jeg kjenner ikke mye til den, annet enn at de kan utstyres svært likt som XPS 15 9560

Takk for gode svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...