Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Kildeliste til ExPhil eksamen?


Anbefalte innlegg

Vi får ikke bruke noen hjelpemidler til eksamen, så vi kan bare skrive det vi husker i hodet. Jeg går derfor ut ifra at det ikke kreves å ha med kildeliste? Bare det å huske reglene for hvordan man fører opp ulike typer kilder (nettside, bok, artikkel etc.) i hodet er problematisk for meg hvis jeg ikke får bruke mal for kildehenvisning. "Common sense" sier meg at dette ikke behøves.

 

Jeg har selvfølgelig kontaktet emneansvarlig, men han visste ikke selv og henviste meg til en FAQ-side hvor spørsmålet mitt ikke ble besvart.

 

Hva tenker dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg antar sensur ikke forventer at man husker kilder på en skriftlig eksamen uten hjelpemidler. Så lenge du viser kunnskap til det du faktisk har gjennomgått i pensumet så skal det gå fint. Hvis sensur har virkelig kunnskap i det faget så vet de sikkert allerede hvor mye av dine svar er referert til uansett. Jeg hadde ikke Exphil men har hatt mange skriftlige fag i samfunnsfag, og da refererte jeg ikke til noe kilder og det gikk helt greit.

Endret av Kimchi wasabi
Lenke til kommentar

På skoleeksamen uten hjelpemidler kreves det selvsagt ikke kildehenvisninger slik som i oppgaver man skriver på hjemmeeksamen eller semesteroppgaver. Likevel kan det nok være lurt å skrive ting som at "blabla er i følge <kilde> slik og slik", om du husker det.

 

Ganske latterlig at ikke emneansvarlig vet noe om dette, men det er ikke så mye som forundrer meg når det kommer til ExPhil lengre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...