Gå til innhold

Canon 300D


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ser at Japan photo selger kameraet med EF-s 18-55 mm til ca 11.500,- Er dette ok pris eller hva mener dere?

 

Definitivt en meget bra pris, og et stykke under konkurrerende butikker (da tenker jeg ikke på webshoper som paralellimporterer og/eller har frynsete rykte). Problemet er følgende:

 

- De har særdeles dårlig tilgjengelighet på dette kameraet, og kan ikke love noe som helst om når de får dette inn i butikken(e).

- De har ingen ventelisteordning, slik at man i teorien da er nødt til å ringe dem flere ganger om dagen hver dag dersom man ønsker å få kapret et kamera som de eventuelt skulle fått inn.

- Jeg aner ikke hvordan dette er dersom man bestiller på web, om man da blir prioritert fremfor butikker rundt omkring i landet. Sendte dem mail og spurte om dette, men fikk aldri svar.

 

Jeg valgte et annet kamera, i en konkurrerende butikk :)

Lenke til kommentar

Prisguiden viser stort sett at det ikke er mulig å oppdrive kameraet med linse... Derfor ble jeg litt overrasket over at Japan Photo sitter inne med dette kitten nå rett før jul og sender ut reklamemateriell...

 

Prøvde å ringe Japan photo i Trondheim, og selvfølgelig; Kameraet er ikke på lager og forventes opp i neste uke. "Gudhjelpemeg".

 

Hvorfor de prøver å selge produkter de ikke en gang har på lager plager vettet av meg. Snakk om å selge skinnet før bjørnen er skutt...

 

Sorry, bomskudd denne gangen også!

 

Blir det 300D på meg, skal jeg garantert bestille fra statene i ren frustrasjon over norske forhandlere!

 

Børge

Lenke til kommentar

Det der slår ikke Elite Foto i Stavanger sentrum.

 

De hadde to fullsider i Stavanger Aftenblad hvor de reklamerte for produkter og noen kurs de skulle ha.

 

Joda, jeg tok meg turen dit for å se på EOS-10D og 300D. Til å begynne med spurte jeg en mann, men han hadde aldri hørt om de fordi han kunne bare om Fujifilm! Så fant jeg en annen å spørre, han visste godt om dem. Men et naut i den forretningen hadde solgt utstillingsmodellen! Snakk om rotehuer!

Lenke til kommentar
Ser at Japan photo selger kameraet med EF-s 18-55 mm til ca 11.500,- Er dette ok pris eller hva mener dere?

 

Definitivt en meget bra pris, og et stykke under konkurrerende butikker (da tenker jeg ikke på webshoper som paralellimporterer og/eller har frynsete rykte).

Ikke under den "konkurrerende butikken" jeg jobber i. 10.950 kroner for kit med 18-55 linsa. Men vi har samme problem som Japan Photo... vi får ikke nok til å dekke etterspørselen. Vi har imidlertid en ventelisteordning, så når vi får inn ett kit, ringer vi nedover lista til en ber oss holde den av til han/henne. Ettersom vi har ganske gode avtaler med Canon, har vi nok en av de korteste ventelistene i byen... tror det står 3 stykker der nå, og ikke sikkert de vil ha kameraet når vi endelig får det inn engang.

 

Jeg jobber ikke for web-shop, vi paralellimporterer ikke, og har ikke frynsete rykte (har vært i Oslo Sentrum siden 1930-tallet). Så prisen til Japan Photo var ikke noe å skryte av.

Lenke til kommentar

Vel jeg klinte til :eek: og bestilte i fra B&H....

 

- 300D uten linse

- Sigma's nye 18-50mm OG 55-200mm "kit"

- 1gb 40X Lexar Pro minnekort

- 1 stk UV-filter 58mm

- 1 stk UV-filter 55mm

- 1 stk "Pola" filter 58mm.

 

UPS 3-5 dager express frakt...

 

Tilsammen rettover $1500 = ca. NOK 10300,- + mva.

 

Nå er det bare og vente på " :xmas: "... (Skulle virkelig ønske Dale Jarrett kjørte 'truck'n" også! :)

 

 

Huba-huba... :dribble:

Lenke til kommentar

Fikk foresten inn ett stk. 300D kit med 18-55 linse OG ett stk. 300D hus i dag. Når jeg dro fra jobb klokken fem var de ennå ikke gått. Er du kjapp, så sikrer du deg kanskje ett.

 

Regner ikke dette som reklame ettersom de antakeligvis blir solgt i løpet av morgendagen uansett... vil bare gi folka her på forumet ett tips og en sjanse til å være "først i køen".

Lenke til kommentar

Hey tror jeg var innom butikken du jobber i sist lørdag, var inne å så på blant annet Nikon Coolpix 5700, spurte også litt om 300D. Å prisen du nevner var ca den jeg hørte, så det er vel samme butikk (ganske liten en).

 

Samme dagen var jeg innom japan foto ikke langt fra dere å de hadde den inne da å venta flere uka som kom (denne uka her) han sa de får inn fordi de har spesiele kontakter siden de er så stor kjede i utlandet.

Endret av zoneman
Lenke til kommentar

Skjønner ikke dette. Hvis dere bestiller kamera fra f.eks B&H som har nok av de tar det dere 4 dager fra dere bestiller kamera til dere har det i hus. Etterpå får dere regning på fortollingen. Prisene blir en smule lavere enn her i norge og dere slipper å vente.

 

Utrolig kjedelig at vi her i skandinavia er så ned prioriterte når det gjelder slikt utstyr.. men men.. Ingen problemer å få det i hus innen en uke hvis man virkelig vil :)

 

Ja jeg har selv bestillt fra B&H. Og det tok nøyaktig 4 dager fra jeg bestillte det til jeg fikk det.

 

Anders

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...