Gå til innhold

Firefox Quantum - finner ikke lagrede passord


skarsk

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Visse add-ons fungerer ikke lenger i den nye versjonen, om det er en add-on. Det vil stå en fotnote over add-ons listen din med en link som viser hvilke tidligere add-ons som er "gjemt" og deaktivert.

Forøvrig sliter jeg med et sikkerhetsprogram jeg har som nekter firefox quantum å lagre endringer i innstillinger og handlinger i sin helhet.

Kan være du har støtt på noe slikt.

Kan også ha skjedd noe krøll i overføringen om det er en overført innstallasjon eller fersk innstallering med sync opp mot Firefox kontoen óg videre.

Lenke til kommentar

Var visst litt for rask til å opprette egen tråd på dette, før jeg leste denne. Men det er nok dessverre Password Exporter som har sluttet og virke, og jeg håper utvikleren kommer med en oppdatering, eller at noen har forslag til tilsvarende add-ons.

Jepp, og jeg savner Media Keys som også sluttet å fungere. Jeg er litt på vippen tilbake til Chrome nå faktisk da Chrome nå faktisk fungerer med fargeprofiler hvilket jeg med interesse for foto og wide gamut skjerm er i behov av. Firefox har blitt raskere, men fortsatt føler jeg at Firefox generelt kun er en eviggående beta-utgave. Chrome har sine utfordringer de også, men jeg føler faktisk den er mer komplett. Eneste grunnen til at jeg byttet var kun for aksept av fargeprofiler óg Youtube Plus Add-on'en. Vi får se på sikt hvem som trekker det lengste strået. Firefox Quantum har implementert slik nå at vi kan få forslag til tidligere besøkte sider på både startside óg i faner, men fortsatt inget valg til bakgrunn. Sitter faktisk nå de siste dagene med begge nettlesere oppe, så jeg får prøve meg litt frem for å ta det mest hensiktsmessige valget. 

Lenke til kommentar



Jeg fant denne videoen på youtube som viser hvordan ta backup av passordene ved å hente ut de eksakte filene. Men, har ikke turt å teste om det funker, fordi jeg finner bare 2 av de 3 filene i min folder. Litt tungvint er det også :-)

Var veldig glad i password exporter, siden man også kan se innholdet i den eksporterte fila…

Nei, vet ikke hvor mye jeg tør prøve, for om jeg mister passordene mine, finner jeg ingen steder i Firefox for å få dem tilbake annet enn å importere fra annen nettleser, og der er det jo ikke :-)

 

REDIGERT:

Beklager, men nå litt etterpå la jeg merke til kommentarene under denne youtubevideoen jeg henviser til. Ser folk har problemer med at det ikke virker og at de heller ikke har alle filene.. Så da var det nok ikke noe å satse på allikevel. :-(

Endret av eugenie
Lenke til kommentar

 

Jeg fant denne videoen på youtube som viser hvordan ta backup av passordene ved å hente ut de eksakte filene. Men, har ikke turt å teste om det funker, fordi jeg finner bare 2 av de 3 filene i min folder. Litt tungvint er det også :-)

 

Var veldig glad i password exporter, siden man også kan se innholdet i den eksporterte fila…

 

Nei, vet ikke hvor mye jeg tør prøve, for om jeg mister passordene mine, finner jeg ingen steder i Firefox for å få dem tilbake annet enn å importere fra annen nettleser, og der er det jo ikke :-)

 

REDIGERT:

Beklager, men nå litt etterpå la jeg merke til kommentarene under denne youtubevideoen jeg henviser til. Ser folk har problemer med at det ikke virker og at de heller ikke har alle filene.. Så da var det nok ikke noe å satse på allikevel. :-(

 

Greit å kopiere hele den default mappa i profiles. Der ligger både passordene, bokmerker og alt sammen.

Hvis du skal importere det inn på en annen pc, er det bare til å endre navnet til det som er på den.

 

Det er en løsning fram til. PE eventuelt blir oppgradert. Har aldri plukket ut kun de filene for passord.

Sto også en anvisning her:

 

If you want to backup&restore your passwords in firefox 57, until the addon is compatible, just go to this folder:

 

C:\Users\YOURPROFILENAME\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\

or paste this link in the folder explorer:

%APPDATA%\Mozilla\Firefox\Profiles\

 

Open the "xxxxxxxx.default" folder and backup these two files: "key3.db" and "logins.json".

 

Now you can restore your passwords, just place these two files in the new "profile folder" created after installing firefox 57.

 

https://support.mozilla.org/en-US/kb/profiles-where-firefox-stores-user-data

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...