Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+2534

Her var jo kritikken at mange i ung alder ikke får støtte, og folk som uansett ikke trenger det får støtte. Hvordan gjør det at nordmenn føder flere barn?

Har jeg kommet med en sånn kritikk?

 

Men det er uansett irrelevant da nordmenn ikke bidrar til befolkningsvekst på jorden. Vi bidrar til nedgang. Og vi er statistisk sett insignifikant del av verdensbefolkningen. Virkelig ingen bryr seg hva vi gjør her og hvor mange vi er. De fleste tror vi er flere enn vi er uansett. Vi har en latterlig lav befolkningstetthet.

Nå har vel Norge opplevd en befolkningsøkning på vel 1,7 millioner mennesker siden 50-tallet, så jo: Norge bidrar så absolutt til befolkningsøkningen.

 

Så nei du bryr deg ikke om verdensfolkningen, bare hva den norske stat gjør i ditt korstog mot sosialisme.

Jeg bryr meg om hva man kan gjøre i Norge får å få ned befolkningstallet.

 

Det er veldig sjeldent med aktiv oppfordring til å få flere barn. Soviet gjorde det. Trang bønder, soldater og slikt, men i dag? Stort sett er mer folk bare mer problemer. Største grunnen til mer barn er befolkningspyramider som gir høy andel gamle folk i forhold til unge. Ikke fordi land vil ha høyere befolkning.

Likevel har man i Norge all mulige slags ordninger som tilrettelegger for de med barn: ymse stønadsordninger, offentlige barnehager, "gratis" skoler...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man graver seg ned i plynder og detaljer for mye. Slik har verdenssamfunnet også holdt på, det er bare pludring om famileplanlegging og sånt som ikke gir ærlig effekt.

Hvilke knapper trykket man på, som fikk klimasaken til å bli så betent. Og interessant for politikerne å snakke om?

Hvis vi finner ut hvordan vi kan satt i gang det samme for befolkningproblemet, så er vi på track.
Det er dit vi må jobbe for å komme. Og der har Norge klart et ansvar for å gå foran og si: "se på oss, her funker det"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...