Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Tips til matteeksamen i Ekeberghallen


Anbefalte innlegg

Skal ta matte 1P-Y i Ekeberghallen som privatist i november iår

 

Er det noen som har noen tips til selve eksamensdagen relatert til Ekeberghallen ?

 

Det står oppmøte senest kl 08.00 - hva hvis toget er innstilt og man kommer 08.30 - får man lov å ta eksamen eller blir man avvist ?

 

Får man utdelt nok innføringsark ?

Tenkte å skrive en oppgave per ark i tilfelle man oppdager feil og man har brukt feil tall i hele oppgaven og kan begynne på nytt ark

 

Skal man ta med egen usb pinne for utskrift av del 2 hvis man må bruke geogebra/exel ?

 

Blir det tung luft etter hvert med tusenvis av studenter ?

 

Har man veldig dårlig tid for å rekke hele oppgaven ?

 

Er virkelig 1P-Y lettere en 1P som jeg har hørt rykter om ?

 

Tar gjerne imot alle tips

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje denne linken kan hjelpe: https://www.oslo.kommune.no/skole-og-utdanning/privatisteksamen/ 

 

Edit: Ser at linken ikke fungerte, men hvis du søker på "Privatisteksamen Oslo" finner du sikkert ut av det hvor det er forskjellige linker på oppmøte, eksamensdagen osv. :) 

 

Ville sjekket opp dette med minnepinne, da det kan være et krav for at du i det hele tatt skal kunne få ta eksamen. I tillegg kan det være lurt å ha lastet inn andre nettlesere som for eksempel Mozilla, Chrome osv. fordi det ikke kan gis teknisk assistanse på eksamensstedet hvis noen nettlesere ikke skulle funke. (snakker ut fra egne erfaringer og etter det jeg fant av informasjon på overnevnte link da jeg skulle ta eksamen). 

 

Når det kommer til spm. om tung luft i eksamenslokalet kan jeg ikke svare for Ekerberghallen, men det var sikkert en tusen stk. som satt og hadde eksamen i Vallhall Arena hvor jeg hadde skriftlig eksamen. Luften føles nok sikkert litt tettpakket med så mange som sitter i lokalet samtidig, men for min del gikk det helt greit (baserer svaret mitt på spm. om tett luft og tusenvis av studenter). 

 

Lykke til :)

Endret av Pepsimax94
Lenke til kommentar

Det er ikke behov for å ta med egen minnepinne, nei. Du vil får utlevert et ark med brukernavn og passord som gjør at du kan koble deg til nettet i hallen. På dette nettverket er det satt opp printere, som du skriver ut eventuelle oppgaver som regnes digitalt/i geogebra.

 

Opplevde ikke noe merkverdig tung luft når jeg tok eksamen der i vår, så burde gå fint. 

 

Tiden du har til hver oppgave er stort sett grei. Noen oppgaver går lynraskt, andre trenger du litt mer tid på. Dette er riktignok en faktor som blir påvirket av deg som person og hvor rask/treig du er. (Så lenge du ikke begynner å sylblø neseblod midt under eksamen slik jeg gjorde i vår, går det nok fint.)

 

På en måte er 1 P-Y lettere fordi det er et par ting der som ikke er pensum slik som i 1P. Skal du ta 2 P-Y også, blir summen av vanskelighetsgraden på de to P-Y eksamene ca. det som ved P matte. Slik jeg har forstått det. 

 

Lykke til! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...