Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

"finner ikke server" -> gjelder særlig eBay

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lenge hatt problemer med å få surfet dugelig på eBay, men i de siste dagene har jeg fått feilmelding om at forskjellige serveradresser ikke blir funnet. Jeg får bl.a. ikke lagt inn bud, når jeg trykker "bid now"-knappen finner ikke IE serveren (offer.ebay.com). Jeg har fått min bror til å teste fra jobb og han sier det ikke er noe problem derfra. (Han har aldri hatt noe problemer med eBay fra jobb).

Jeg har nå prøvd uten antivirus og firewall (både tredjepart og xp slått av).

Jeg har plukket ut nettverkskort nummer to (for å unngå konflikter).

Jeg har resatt instillingen i IE og testet med Opera (Identifisert både som Opera og IE)

Jeg har restartet router og switch.

Jeg har sjekket IE -> Internet options -> connections. Alt som det skal.

Jeg har sjekket tcp/ip innstillingene i xp.

Jeg har skannet med TDS-3, Spybot, Ad-aware, trend-micro online, Symantec online og Trojan Hunter.

Hva i all verden kan være problemet ? :shrug:

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Denne er det store problemet akkurat nå:

http://offer.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll

Ikke det at http://members.ebay.com/aboutme/diptiger/ fungerer særlig mye bedre (Cannot find server) .....

Og en side som f.eks. http://www.vr-zone.com/ tar rundt 30 sekunder å loade. (ngt bravo 850@894 )

Ingen som har noen tips ? Litt desperat nå :wallbash::scared:

kjør:

"tracert members.ebay.com" fra cli, så vil du se at du ikke kommer helt frem, så et eller annet er nede .sanjose1.level3.net kommer jeg til..

har 2mbit linje, og den sida du linker til tar 30-40 sekunder å laste helt ferdig, så problemet ligger vel snarere i andre enden.

men - nei, ingen tips :) jo, kanskje - vente litt til routing-tabeller blir oppdatert der borte i unaiten. men det var vel ikke svaret du ville ha? ;)

Skrevet

Hvis det bare er oppdatering av routingtabeller tar vel ikke det flere dager ? Eller ... ? Broren min hadde jo heller ikke dette problemet da han testet det fra jobb i dag .....

Skrevet

Har selv NGT, og har hatt mange rare problemer en stund med å laste vanlige (store) sider som jeg er sikker på ikke kan være nede så ofte. Kanskje NGT sliter???

Skrevet
Hvis det bare er oppdatering av routingtabeller tar vel ikke det flere dager ? Eller ... ? Broren min hadde jo heller ikke dette problemet da han testet det fra jobb i dag .....

vel - tracert funker vel ikke hvis ikke serveren svarer på ping, men jeg kommer heller ikke frem til de serverne du snakker om.

og nei - oppdatering av routingtabeller tar ikke mange dager.

Skrevet (endret)
Har selv NGT, og har hatt mange rare problemer en stund med å laste vanlige (store) sider som jeg er sikker på ikke kan være nede så ofte. Kanskje NGT sliter???

Vel - her er output fra tracert. Det er vel snarere Level3, som jeg antar Nextgentel kjøper backbone aksess fra, som har trøbbel.

EDIT: de kjøper vel ikke direkte, tenker jeg

Tracing route to members.ebay.com [66.135.194.69]

over a maximum of 30 hops:

<snip>

5    37 ms    38 ms    36 ms  217-13-6-194.dd.nextgentel.com [217.13.6.194]

6    37 ms    37 ms    37 ms  ge0-3-0-103.ar1.OSL1.gblx.net [208.51.41.57]

7    44 ms    44 ms    44 ms  pos12-0-2488M.cr1.CPH1.gblx.net [67.17.72.238]

8    59 ms    59 ms    58 ms  pos10-0-2488M.cr1.FRA2.gblx.net [67.17.92.213]

9    59 ms    59 ms    59 ms  so3-0-0-2488M.ar2.FRA3.gblx.net [67.17.65.82]

10    60 ms    59 ms    59 ms  ge-7-2.Frankfurt1.Level3.net [195.122.136.245]

11    60 ms    59 ms    59 ms  ae-0-55.mp1.Frankfurt1.Level3.net [195.122.136.97]

12    75 ms    74 ms    75 ms  so-0-0-0.mp1.London2.Level3.net [212.187.128.61]

13  148 ms  147 ms  147 ms  so-1-0-0.bbr1.Washington1.Level3.net [212.187.128.138]

14  217 ms  217 ms  217 ms  unknown.Level3.net [64.159.0.218]

15  223 ms  217 ms  217 ms  so-4-0-0.gar1.SanJose1.Level3.net [4.68.112.58]

16  220 ms  219 ms  219 ms  so-10-0.hsa3.SanJose1.Level3.net [209.244.13.226]

17    *        *        *    Request timed out.

18    *        *        *    Request timed out.

19    *        *        *    Request timed out.

Totalt uinteressant, men her er nettverket deres:

http://www.level3.com/577.html

tigerdip: Det er mulig brodern din blir routet over et annet backbone nettverk... Men hva vet vel jeg. :)

Endret av skravlekaspar2000
Skrevet (endret)
Hm! er det mulig å bli routet over et annet backbone nettverk etter ønske ?

må ærlig talt innrømme at jeg er litt på tynn is her. som jeg skrev i edit, ngt kjøper nok ikke aksess til backbone direkte, men kjøper til backbone her i norge. denne trafikken routes videre til utlandet. så problemet ligger kanskje i at backbone-provider her i norge router trafikk fra der du er over en link, mens broderen dins trafikk routes over en annen link.

prøv programmet visual route - da ser du grafisk hvor trafikken din routes. Moro for den som liker sånt.

formodentlig er det noen her i forumet som har litt mer peil enn meg?

EDIT: men nei - man kan ikke velg hvor man skal bli routet. pakkene går den veien det passer dem :) at det funker ved å gå gjennom jap-greia di, er vel fordi pakkene fra deg til proxy-serveren til jap og til members.ebay el hva det var tar en annen vei.

Endret av skravlekaspar2000
  • 2 uker senere...
Skrevet

Har i de siste dagene opplevd denne feilmeldingen :(

Den dukker opp en gang i blandt, men jeg vet at det IKKE er siden som er nede...

Har Telenor ADSl, trur de har litt problemer ute og går ja :thumbdown:

Skrevet (endret)
Du skriver i denne tråden =

http://forum.hardware.no/index.php?showtop...8827&st=160&hl= at problemet er fikset, og viser tilbake til denne tråden, uten å fortelle hva løsningen var.

Vennligst opplys oss i mørke om denne veien som førte mot lyset.

Hm, trodde det gikk frem av tråden hva problemet var... :ermm:

Det var et problem hos level3 (mer nøyaktig steget etter so-10-0.hsa3.SanJose1.Level3.net [209.244.13.226], se lenger opp i tråden) som stoppet meg. Jeg kunne omgå det ved å bruke en anonymitets-proxy (JAP) som gikk via tyskland og tydeligvis ikke hadde samme backbone aksess.

Problemet har vist seg å ha vært midlertidig.

EDIT: Kjørte nettopp tracert på members.ebay.com og den timer fremdeles ut på samme sted :ermm: Da vet jeg allikevel ikke helt sikkert hva feilen var..... Det eneste som da er sikkert er at det funket kun via proxy mot denne serveren.

Endret av tigerdip
Skrevet
Ja. Jeg tipper dette ikke hadde noe med NGT å gjøre...

Kanskje ikke, men en del av min feilsøking vil jo måtte innebære å utelukke feil hos ngt. Blir litt teit å klø meg i hodet over en feil som er utenfor min rekkevidde. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...