Gå til innhold

Tips til luftrenser?


Anbefalte innlegg

For lite lufting generelt sett?

 

Det er lufteluker her, og store vinduer. Leiligheten har en jordvegg i stuerommet, og vinduene er i de to andre rommene, hvor det er åpent. Å lufte innebærer å åpne de to vinduene, sette på en stor vifte, og la dette stå sånn i en time eller mer. Da kommer det banan- og vanlige fluer, edderkopper og mygg inn, dog ikke så mye nå så sent om sommeren/høsten, men nok til at jeg plages. Det blir litt komplisert (som alt annet i livet mitt alltid blir ^^). Videre har jeg planer om å bygge noen skjermer, har kjøpt myggnetting fra Clas Ohlson (de har alt mulig ^^), hvilke jeg skal skjære til, stifte fast og skru sammen i rammer, og dermed feste skumlist på utsiden, så jeg kan feste disse rammene på utsiden av vinduene til murkarmen så jeg kan ha vinduene åpne så ofte og lenge jeg vil! ^^ Det blir vinter snart, og jeg skal jo få denne avfukteren, men vil gjerne ha muligheten til å ha vinduene åpne når jeg vil og så ofte jeg vil uten å bekymre meg for insekter og annet. Vinduene er ved en åpen gårdsplass på bakkenivå, men det er fortau ca 10 meter bortenfor, så jeg vil gjerne ha en beskyttelse.

 

Og jeg testet lufting i stad ved å åpne vindu og ha hygrometeret i vinduskarmen, og det sirkulerte rundt ca 50%. Så jeg tror avfukter er eneste løsning. Googlet meg frem til at 20-40% er det riktige.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forstår det veldig godt. Var en grunn for at jeg også flyttet. 

 

Nå bor jeg i en 30-40 kvadrats sokkelleilighet med ubegrenset fiber og strøm inkludert i en veldig veldig billig leie. Pluss at huseier er kjempe grei! 

 

Ville prøvd å finne et annet sted med en bedre huseier for å være ærlig, du tjener jo ikke på å bo et sted hvor du må kjempe om rettighetene dine..

Er 8500 i mnd her, 70 m2, gratis strøm TV og Internett. Generelt god standard. Har levd i omtrent bøttekott hele livet, så dette er en oppgradering. Venter på svar fra bostøtte også.

 

Føler ikke dette er en big deal. Huseier virker ok så langt, bedre enn tidligere.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Er 8500 i mnd her, 70 m2, gratis strøm TV og Internett. Generelt god standard. Har levd i omtrent bøttekott hele livet, så dette er en oppgradering. Venter på svar fra bostøtte også.

 

Føler ikke dette er en big deal. Huseier virker ok så langt, bedre enn tidligere.

 

Såpass ja. Ikke dårlig. 

 

Får håpe han ordner opp. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...