Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hva med Norsk Lov her?


Anbefalte innlegg

Kan et nettsted holdes ansvarlig for hvor linker som postes linker til?(da må jeg snarest ta en liten ryddings på en nettside jeg er med på å lage.. :green: )

Jeg fikk et brev fra Netcom' advokat, hvor de krevde at jeg fjernet en link som vare på websiden min, hvis ikke ville de vurdere å gå rettslige skritt :wow::lol: (det værste var at websiden var dansk, og lovlig).

Endret av GeeZuZz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tråden til Allyse blir litt annerledes enn den som ble stengt. Allyse ba om tips til hvilken BT-klient han bør bruke, mens i den som ble stengt var trådstartet ute etter hub-adresser. Det står i reglene at man ikke skal si sånt som på hub X kan du finne warez X - og å spørre etter bare hub'er blir da tydeligvis slått ned på, og det får man bare respektere. Forumet er ingen rettighet.

 

Btw, så vidt jeg husker fra tidligere tråder om BT, har det blitt slått ned på hvis noen har linket til sider med torrent-downloads.

Lenke til kommentar
Kan et nettsted holdes ansvarlig for hvor linker som postes linker til?(da må jeg snarest ta en liten ryddings på en nettside jeg er med på å lage.. :green: )

Jeg fikk et brev fra Netcom' advokat, hvor de krevde at jeg fjernet en link som vare på websiden min, hvis ikke ville de vurdere å gå rettslige skritt :wow:. :lol:

Hva var det du linket til da? :dontgetit:

 

 

EDIT: Telenor? :p

Endret av Loomy
Lenke til kommentar
Kan et nettsted holdes ansvarlig for hvor linker som postes linker til?(da må jeg snarest ta en liten ryddings på en nettside jeg er med på å lage.. :green: )

Jeg fikk et brev fra Netcom' advokat, hvor de krevde at jeg fjernet en link som vare på websiden min, hvis ikke ville de vurdere å gå rettslige skritt :wow::lol: (det værste var at websiden var dansk, og lovlig).

hehe...... :green:

 

Uansett, kanskje det da er på tide å presisere enda tydligere at man ikke kan spørre etter hub adresser, og at de ikke er fordi dere tror at alle som bruker dc er kriminelle, men av de grunner dere før har nevnt. Så slipper dere mer mas om det..... :p (spesiellt sånne som meg som ikke leser mellom linjene :cool: )

Lenke til kommentar

Jeg har faktisk masse lovlige Mp3 filer på disken og jeg hører minst like mye på den gratismusikken som jeg gjør på det meste andre.. Det er jo band som vil promotere segselv som legger ut sangene sine og et av de bandene er et lokalt band herifra.. De heter Mcdolly ( www.mcdolly.net / www.mp3.com/mcdolly ) og lager etter min mening musikk som virkelig får meg i godt humør iallefall.

 

Så jeg ser ikke noe gale i DChubber.

Lenke til kommentar

Nå må HW.no skjerpe seg. Spørsmålet i tråden som blei stengt er jo egentlig akkurat det samme som i tråden allyse startet! Eneste forskjellen er at det er snakk om to forskjellige program, men begge er ute etter bedre hastighet på det programmet de bruker. Jeg ser ikke forskjellen. Dobbeltmoral de luxe!

 

Hvorfor kunne ikke moderatoren istedenfor å stenge tråden bare sagt som allyse:

Er bare å holde en saklig tone innen rimlighets grense med litt sunn fornuft så går det så fint så
Lenke til kommentar
Nå må HW.no skjerpe seg. Spørsmålet i tråden som blei stengt er jo egentlig akkurat det samme som i tråden allyse startet! .......

objorkum's tråd og allyse's tråd er noe forskjellig.

objorkum spurte etter en adresse til et sted du kan søke og laste opp/ned blandt andre brukere. (Hvor i DC++'s ærend, 99,9 % sikkert er ulovligheter)

Mens allyse lurte på hvilken BittTorrent kilent som var best. Han kan verken søke eller laste opp/ned med den informasjonen.

 

Jeg synest ikke hw.no gjorde noe diskutabelt her ...

Vi kunne da vel uten problem diskutere hvilken DC klient som var best? :roll:

Lenke til kommentar
Det er forbudt å komme med informasjon som kan lede til piratvirksomhet.

 

Norsk lov oppererer med "medvirke" til piratvirksomhet. Dette er langt snevrere enn "kan lede." Her har forum moderatorene skaffet seg en veldig vid fullmakt.

 

Dette er topicer som _kan_ bli stengt.

 

"Hvordan kobler jeg sammen to PCer med krysset kabel."

 

"Jeg kommer ikke på internett."

 

 

Så selv om forum moderatorene har sikret seg retten til å sensurere synes jeg ikke de skal gjøre det medmindre de synes at man ikke skal diskutere software her inne.

 

Har f.eks. et veldig godt eksempel på fildeling av store filer (700 mb)

 

Når Army Operation 2.0 (freeware) ble lansert for litt over en måned siden var det over 1 millon brukere som lastet ned denne første døgnet. AT jeg i den situsjonen var interessert i best mulig båndbredde sier seg selv. Denne filen ble blant annet spredd på torret. Siden jeg bare kunne laste opp 10 kb/s var ikke denne så effektiv som andre alternativer. Så i den situasjonen var jeg interessert i å finne en kilde som kunne mate meg med 80 kb/s ut fra mine forutsetninger.

Lenke til kommentar
"lese mellom linjene"


En rask kikk på de første postene gir deg en god innsikt i hva som "kommer til" å foregå i tråden.


Starter den med : JEG SKAL DRE*E Kongen. ; Da er det veldig enkelt og stenge. :)


Starter den med : Hvordan starter jeg maskinen min ? ; Denne vil fort blir borte f.eks. :)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...