Gå til innhold

Denne førerløse ellastebilen kan rulle rundt på svenske veier i 2020


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis man drar disse konseptene langt nok kan vi snart bare overlate alt av jobb på alle felter til maskiner. Så ender vi mennesker opp med borgerlønn hele gjengen...det blir nok "stas"! :-|

 

Sant, hvis det blir mange nok av firmaer som eliminerer ansatte, hvordan skal de klare å selge sine varer/tjenester til folk som ikke har penger/interesse?

 

Det tvinger jo samfunnet til å reevaluere visse "viktige" verdier, slik som det er nå bør en ha jobb, kone/mann, barn, husgjeld, uten disse er en verdiløs og fortjener all mulig ulykke.

Lenke til kommentar

 

Hvis man drar disse konseptene langt nok kan vi snart bare overlate alt av jobb på alle felter til maskiner. Så ender vi mennesker opp med borgerlønn hele gjengen...det blir nok "stas"! :-|

 

Sant, hvis det blir mange nok av firmaer som eliminerer ansatte, hvordan skal de klare å selge sine varer/tjenester til folk som ikke har penger/interesse?

 

Det tvinger jo samfunnet til å reevaluere visse "viktige" verdier, slik som det er nå bør en ha jobb, kone/mann, barn, husgjeld, uten disse er en verdiløs og fortjener all mulig ulykke.

Godt det ikke bare er meg! Haha, er jo nesten litt trist at det er blitt sånn. I mine øyne driver fåtallet i dag med noe som er resursskapende og verdifult, de fleste har en jobb for å få pengemølla til å gå fortere - rive ned planeten raskere, etcetc

Lenke til kommentar

 

Hvis man drar disse konseptene langt nok kan vi snart bare overlate alt av jobb på alle felter til maskiner. Så ender vi mennesker opp med borgerlønn hele gjengen...det blir nok "stas"! :-|

 

Sant, hvis det blir mange nok av firmaer som eliminerer ansatte, hvordan skal de klare å selge sine varer/tjenester til folk som ikke har penger/interesse?

 

Det tvinger jo samfunnet til å reevaluere visse "viktige" verdier, slik som det er nå bør en ha jobb, kone/mann, barn, husgjeld, uten disse er en verdiløs og fortjener all mulig ulykke.

Dagens samfunn er bygget opp rundt gjeldspenge ordningen . Den dagen verdens borgere slutter å ta opp lån, da kollapser også vårt finanssystem. Så den dagen de aller fleste havner på borgerlønn, uten mulighet til å betjene gjeld. Ja, hvor skal da finanseliten som styrer verden få sine inntekter. Ser ut til å bli dårlige tider for lord Rothschild og gjengen. På den annen side så er de mulighetene denne nerden sier disse bilene åpner for bare helt tullete. Selv i dag går det masse lengre ruter nattestid fra og til alle norske byer , terminaler, byggeplasser , butikker , lagre, fabrikker osv. De aller fleste av disse leveransene har ikke tid til å stoppe for å lade. Varene skal frem på klokkeslettet. Fiske ekspress bilene til Europa må snu med lasten dersom de er bare noen minutter for sent . Dersom transporten har tatt for lang tid , regnes ikke lengre varene som ferske. Gjør seg da med flere lade stopp underveis. Videre så får disse bilene utrolig sakte, selv med lite lass. Og vill bli til stor hinder i trafikken. Dagens lastebiler har 600/700 hester og ett dreiemoment på 3500 newton meter. Det hjelper ikke med allverdens hester dersom det ikke finnes noe dreiemoment . Noe det ikke går å få ut av en dildo motor, uten å gi den så mye strøm . Så dagens tesla hadde kommet er par mil med sin batteripakke på nær ett tonn. Nei, dessverre. El biler går bra for personbiler. Til tyngre transport trenger de fortsatt å foreta noen månelandinger. Med agens teknologi spiser batteriene opp alt for mye av nyttelasten. Noe som igjen fører til flere biler på veiene, som på toppen av det hele ikke klarer å golde følge med den øvrige trafikken.
Lenke til kommentar

Vi vet at maskiner ikke er ufeilbare. Hvis man skal lage noe som er 99,5% sikkert, så kan man bare se mot flyindustrien, der sikkerheten blir tatt på alvor.

Om man skal lage biler etter samme standard som med fly, så blir det dyrt. sansynligvis vil det koste mye mer enn hva det vil smaker. Og hvem tar på seg ansvaret når disse maskinene dreper noen uskyldige i trafikken?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...