Gå til innhold

Finn: Kan jeg ombestemme meg og velge den andre kjøperen?


Anbefalte innlegg

Jeg selger et objekt på finn.no. For to dager siden ga en bud på halvparten av prisen jeg ønsker. Jeg skrev "ok, du kan kjøpe den". Han har ikke skrevet noe på nesten to døgn. En annen skrev i dag at han kan kjøpe objektet mitt for full pris. Jeg vil helst si ja til den siste. Men har jeg bundet meg til å selge til den første nå?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

Jeg synes at du skal kontakte førstemann, høre om han fortsatt er interessert og sette en rimelig frist for å gi svar. Hvis du ikke hører noe, så er du fri. Hvis han begynner å vri seg unna, eller gir tullesvar, så bare sier du at ikke er interessert i å selge. Rimelig frist er vanskelig å definere, men hvis dere har hatt kontakt via telefon/SMS burde noen timer være nok. Du møter mange raringer på Finn og noen ganger må du være tøff mot kjøperne.

Lenke til kommentar

Jeg synes at du skal kontakte førstemann, høre om han fortsatt er interessert og sette en rimelig frist for å gi svar. Hvis du ikke hører noe, så er du fri. Hvis han begynner å vri seg unna, eller gir tullesvar, så bare sier du at ikke er interessert i å selge. Rimelig frist er vanskelig å definere, men hvis dere har hatt kontakt via telefon/SMS burde noen timer være nok. Du møter mange raringer på Finn og noen ganger må du være tøff mot kjøperne.

 

Ok takk!

Lenke til kommentar

Jeg selger et objekt på finn.no. For to dager siden ga en bud på halvparten av prisen jeg ønsker. Jeg skrev "ok, du kan kjøpe den". Han har ikke skrevet noe på nesten to døgn. En annen skrev i dag at han kan kjøpe objektet mitt for full pris. Jeg vil helst si ja til den siste. Men har jeg bundet meg til å selge til den første nå?

 

Det er en bindende avtale om du har akseptert budet hans. Det virker som at han har tilbydd halv pris, og du har sagt "OK", da har dere en bindende avtale.

Du kan være litt sleip og si du fant noen feil på den men at du håper han fortsatt har lyst på den.

Kanskje vil kjøper trekke seg fra handelen:

 

Så kan du kontakte nestemann.

Endret av IntelAmdAti
Lenke til kommentar

Hei, 

 

Kjøpere som svarer tregt har jeg møtt mange ganger. Gi han ut dagen på å svare, det syns jeg er rimelig. 

 

Neste gang du selger noe på Finn bør du alltid sette deg selv foran kjøperne, dvs. sitt med kortene tett mot brystet frem til du har pengene på konto. Jeg hadde til eksempel svart den første kjøperen med en klar frist når varen skal betales. I tillegg utelukker jeg aldri noen kjøpere før varen faktisk er solgt, da det kan gå skeivt (kjøper møter ikke opp etc). 

 

Det finnes mange useriøse selgere på Finn, men det finnes like mange useriøse kjøpere etter min mening. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...