Gå til innhold

Fra A til B

trethic

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!  Har lenge hatt lyst til å jobbe innen IT, Helt siden før VGS men jeg kom aldri inn på IKT-linjen og ble derfor satt på salg og service, der jeg er nå lærling og får fagbrev til våren igjen. 

Har tenkt på påbygg etter lærligstiden for så å gå på høgskole, men ser etter andre muligheter også.

Er over gjennomsnittet interesert i IT, og har noe erfaring innenfor Programmering

Hvordan ville vært den beste måten for meg å skaffe meg en utanning innenfor IT etter dette?

Har dere noen anbefalinger om hvilken utdanning som er mest lønnsom/interessant ? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pr nå er det ihvertfall veldig attraktivt å være utvikler. En annen gren som er veldig attraktiv er innen sikkerhet. 

Men hvem vet hvordan dette ser ut om 3-5 år...

Uansett vil jeg tro IT er en ganske safe rute å gå, da digitalisering er i vinden.

Skrevet

Du kan også ta sertifiseringer innen diverse ting. Var vel en artikkel på TU om de mest populære for litt siden. Det koster dog brått mange titalls tusen å kurses og få sertifiseringer. Det kan også være dumt å prøve seg på en sertifisering som koster mye uten å ha et godt grunnlag, men det går jo an å lære seg en del på egenhånd ved hjelp av Internett :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...