Gå til innhold

[Løst] Ekstra router, fra bredbånd leverandør eller hvilken som helst?


Gjest medlem-329093

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-329093

Jeg lurer på om jeg må få ekstra router fra bredbånd leverandøren eller om jeg kan bare kjøpe en hvilken som helst og koble til. Noen som vet?

 

Og er ikke sikker på om det er lagt opp internett i andre etasje... Fant disse kontaktene men vet ikke om de kan brukes eller er koblet til bredbåndet...

post-329093-0-38383600-1506243748_thumb.jpg

Endret av medlem-329093
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-329093

Ok :) så på mesh og nettverksutvider ("aksesspunkt") og virker som mesh er best men jævlig dyrt og trenger bare en "repeater" ikke to eller flere som mesh pakkene kommer med, så nettverksutvider ser best ut hvis det er enkelt å sette opp. Må den kobles med kabel til router eller tar den det trådløse signalet og sender det videre? Det er god trådløs dekning gjennom gulvet men kun i ene halvdelen av andre etasje så med en repeater som tar signalet gjennom gulvet og sender det ut i rommet så burde det fungere bra.

 

REDIGERT: kontaktene var døde, men en nettverksutvider bør funke bra :)

Endret av medlem-329093
Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

Hmmm, sjekket med InSSIDer også, signalstyrken var ca. -50 i andre etasje men naboenes nettverk var alle -90 ca., betyr det at naboenes nettverk er sterkest eller? Sinnsykt mange nettverk som har dukket opp i nabolaget, får inn 30 nettverk. For et år siden var det liksom 10-15 stk.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093

Ok, nå satte jeg den på "Auto" for alle kanalene byttet om hele tiden. Litt tregt men fungerer visst.. får se om det holder seg, hvis det fungerer så bare driter jeg i å hente aksesspunktet jeg bestilte med collect at store ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...