Gå til innhold

Google vil ikke lenger motsette seg å utlevere data lagret på servere utenfor USA


Anbefalte innlegg

Var det ikke en artikkel om at en av dem ville bruke tyske Telekom til å lagre data for å unngå at amerikansk lov skulle gjelde i Tyskland.

 

For virksomheter som helst ikke vil dele all sin informasjon med USAs myndigheter, kan man ikke bruke amerikanske løsninger om det går slik Donald ønsker.

 

Microsoft bruker Deutche Telekom.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Jeg ser av den åpne og inkluderende debatteknikken din at du selv jobber som rådgiver for en diktator i et uland. Så jeg bøyer meg i støvet, og godtar at du vet hva du snakker om. Du tar livet av debatten uten å kunne dokumentere eller argumentere for det du mener. Veldig demokratisk. La mobben styre og dømme. Lykke til med livet.

 

 

Hvilken dokumentasjon forventer du å få på at det er et diktatorisk virkemiddel å forby uregistrert debatt? Hvor god er du på å vri debatten bort fra kjernen når du røyklegger kjernen i dette? 

 

Å forby uregistrerte ytringer dersom du får lyttere er et diktatorisk virkemiddel. Dette er ikke naturlig å debattere rundt, det er faktisk så enkelt. 

Lenke til kommentar

 

 

Jeg ser av den åpne og inkluderende debatteknikken din at du selv jobber som rådgiver for en diktator i et uland. Så jeg bøyer meg i støvet, og godtar at du vet hva du snakker om. Du tar livet av debatten uten å kunne dokumentere eller argumentere for det du mener. Veldig demokratisk. La mobben styre og dømme. Lykke til med livet.

 

 

Hvilken dokumentasjon forventer du å få på at det er et diktatorisk virkemiddel å forby uregistrert debatt? Hvor god er du på å vri debatten bort fra kjernen når du røyklegger kjernen i dette? 

 

Å forby uregistrerte ytringer dersom du får lyttere er et diktatorisk virkemiddel. Dette er ikke naturlig å debattere rundt, det er faktisk så enkelt. 

Vri debatten? Mener du oppriktig talt at fordi dette er så ille så kan du påstå hva som helst uten å dokumentere det? Hvem i all verden har fortalt deg at uregistrert (anonym) debatt er forbudt i Russland?

 

Du står fritt til å diskutere vaset ditt anonymt like mye på et russisk nettsted som på et norsk. Uansett hvor mange lesere nettstedet har. Forskjellen er at hvis nettstedet har mer enn 3000 lesere så har det redaksjonelt ansvar for det du skriver, akkurat som digi.no har redaksjonelt ansvar for det du skriver her. Hvis du kommer med hatytringer, oppfordringer om vold, osv. så kan digi.no straffes hvis de ikke fjerner det. Et hvert nettsted i Norge plikter også å ha en navngitt person med redaksjonelt ansvar. Det er altså like mye/lite lov å opptre anonymt i Norge som i Russland. 

 

Ytringsfriheten vi har i Norge og andre land gir deg rett til ytring, men du har misforstått hvis du tror du har rett til å opptre anonymt. Du kan kun opptre anonymt fordi ansvaret tas av eieren av nettstedet. Hvis du har fulgt med i timen har vi så smått hatt en debatt i Norge der enkelte politikere og mediefolk har diskutert å forby anonyme forum, og tvinge folk til å opptre med fullt navn. Det tror og håper jeg aldri vil skje. Men Norge er kanskje også et grusomt og diktatorisk land?

Endret av LOH8PDYL
Lenke til kommentar

Hvis du har en blogg med 3000 lesere, er du pålagt å registrere deg i et statlig register slik at staten vet hvem som ytrer seg, ja. 

Dette har lite å gjøre med redaksjonelt ansvar, som kan ha fra første leser her, helt uten at man trenger registrere bloggen sin opp mot et statlig register.

 

Dette er en type register over ytringer som er direkte farlig for enhver form for regimekritisk debatt. Og nå er jeg ferdig med å diskutere selvfølgeligheter.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis du har en blogg med 3000 lesere, er du pålagt å registrere deg i et statlig register slik at staten vet hvem som ytrer seg, ja. 

Dette har lite å gjøre med redaksjonelt ansvar, som kan ha fra første leser her, helt uten at man trenger registrere bloggen sin opp mot et statlig register.

 

Dette er en type register over ytringer som er direkte farlig for enhver form for regimekritisk debatt. Og nå er jeg ferdig med å diskutere selvfølgeligheter.  

 

Men poenget mitt er jo at anonym regimekritisk debatt for eksempelets skyld er strengere regulert i Norge enn i Russland. Hvorvidt det finnes et register eller ikke er klekkende likegyldig for anonymiteten og sikkerheten til den som driver nettstedet, for den som driver nettstedet har ikke lov til å være anonym i det hele tatt i Norge, mens i Russland har de altså dette privilegiet fremdeles hvis de har mindre enn 3000 følgere. Registeret i seg selv er ikke noe mer enn en praktisk/byråkratisk måte å løse dette på.

 

Hverken du eller andre vestlige medier har noen gang dokumentert at det er noe mer enn dette. Og derfor blir det som opprinnelig sagt feil å spore av en viktig debatt der vesten faktisk går i en anti-demokratisk retning, ved å vise til at Russland eller andre land er verre. For det første er det feil, for det andre er det uvesentlig for debatten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...