Gå til innhold

Hvilket skjermkort?


Monken

Anbefalte innlegg

Hei.

En venn av meg vil kjøpe et nytt grafikkort som ikke skal være Radeon, og mellom prisklassen 1000-2000 kr.

 

 

Noen som vet om ett kort?

 

 

Hardwaren hans er:

AMD 2400+

Aopen ak77 8x

512Mb RAM (DDR)

++

 

 

 

Takker for alle svar :D

Endret av Monken
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er en fordel å vite litt om resten av hardwaren til din kamerat også, og ikke minst hva han skal bruke det til? Hvilke spill etc?

 

Og hvorfor vil han ikke ha Radeon kort? Det er bedre å spille med åpne kort (he-he). :D

 

Det er stor forskjell på 1000 og 2000 kr...

Endret av hn66
Lenke til kommentar
Eventuellt ta sjansen på et R9800SE og softmodde det. Hvis det ikke går sende det tilbake innen angrefrist er godt ut (er det lov?)

Han skal ha nvidia. Ingen vits i å komme med andre forslag da.

 

FX5700 Ultra er et meget godt valg. Men han trenger grei hardware for å drive dette kortet.

Vi kommer liten vei hvis du (Monken) ikke gidder å lese postene over, f.eks. min der jeg spør om annen hardware.

 

Si f.eks. at han hadde hatt en skikkelig gammel PC, eg. AMD Duron 800MHz, da hadde det vært liten vits med et skjermkort til 2000 kr...

Endret av hn66
Lenke til kommentar

Du har editert den opprinnelige posten, din luring, uten å samtidig poste detaljene også i en ny post. Husk at folk som er inne i en tråd leser ikke de samme postene to ganger...

 

Uansett, hardwaren hans virker bra nok den, så det skulle være fritt frem for et nytt grafikkort. Siden Nvidia er det eneste valget, så kan han jo vurdere en av disse:

 

Nvidia FX 5600 (non pro) til kr 1269,-

FX5700 128MB kr 1564,-

FX5700 ULTRA 128MB kr 1815,-

 

JJeg fant fram til denne testen som viser forskjellen på 5700 Ultra, 5600 Ultra og GF4200. 5600 Ultra er dog på vei ut av markedet...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...