Gå til innhold

50" Bakprojeksjons TV vs. Projektor?


Anbefalte innlegg

Har tenkt å kjøpe meg ny tv/projektor og tenkte å bruke ca. 15.000 til dette, på lefdal selger de en 50" Bakprojeksjons TV til 15.990,-. Den er 50Hz og en litt eldre modell. Mens projektorer er jo råere og de selger mange til 15.000, men som regel må man jo skifte pæra etter 2000 timer og dermed blir det litt dyrere med tid... så jeg vet ikke hva som er lurest.. noen som kan gi meg noen gode tips? må man skifte pære på bakprojeksjons tv'er??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...
  • 1 måned senere...
Greit å ha en TV til vanlig TV bruk også har du prosjektor til film, da slipper du å kjøpe 5 pærer i året for det kan bli dyrt.

hvis du ser på tv 12 timer hvært døgn vil antall timer på et år være ca 4300

så du har nok pæra lengere ne du tror jeg som bor på 2 steder oxo bruker denne sikkert 2000 timer i året kansje ikke det en gang ! :thumbs:

Lenke til kommentar
Ja, du må skifte lyspære i en bakprojeksjons-TV, den benytter seg jo av den samme teknologien.

 

Jeg ville heller kjøpt enn projektor enn en bakprojeksjons-TV, fordi TV tar MYE plass i forhold til projektor. Infocus X1 er et alternativ du burde se på. 9995,- på digitalimpuls.no

Altså her tar du feil. I hvertfall hvis du sammenligner bakprojeksjons-TV med X1, disse brukerer IKKE samme teknologi.

 

99% av alle bakprosjeksjons tv'er bruker CRT prosjektorer, dvs at holdbar heten på lampene er bedre og vil mest sannsynligvis holde ut tiden en vanlig tv ville holdt ut.

 

 

--

 

Når det kommer til bildekvaliteten så er faktisk ikke prosjektorene så mye bedre, jeg har både en bakpro. tv fra toshiba, samt en Infocus X1, X1'en har noe bedre bildekvalitet og en bedre innfallsvinkel når det gjelder hvor du må sitte for å se på den.

Bak.pro er MYE bedre under vanlig lysforhold (her er X1 umulig å bruke)

bak.pro jeg har koster ca. 17 000, jeg bruker denne til vanlig tv titting, og X1 hvis jeg har mange på besøk osv og skal se film.

 

X1 har også et regnbu problem som vil være et problem for en del.

Lenke til kommentar
Infocus X1 er et ypperlig valg.

Pæra må skiftes etter 4000 timers bruk og koster i underkant av 3000kr.

 

Bruk noen gode komponentkabler, så blir bildet knallbra. Har fremdeles til gode å se en TV som kan måle seg mot selv en billig projektor.

3000 timer, ikke 4.

 

Og for de som er pirkete, velger nok å bytte den før.

Lenke til kommentar
Ja, du må skifte lyspære i en bakprojeksjons-TV, den benytter seg jo av den samme teknologien.

 

Jeg ville heller kjøpt enn projektor enn en bakprojeksjons-TV, fordi TV tar MYE plass i forhold til projektor. Infocus X1 er et alternativ du burde se på. 9995,- på digitalimpuls.no

Altså her tar du feil. I hvertfall hvis du sammenligner bakprojeksjons-TV med X1, disse brukerer IKKE samme teknologi.

 

99% av alle bakprosjeksjons tv'er bruker CRT prosjektorer, dvs at holdbar heten på lampene er bedre og vil mest sannsynligvis holde ut tiden en vanlig tv ville holdt ut.

Da lærte jeg noe nytt i dag óg. Selgeren på Elkjøp sa nemlig at det var samme teknologien... :ermm::thumbdown:

Lenke til kommentar
Infocus X1 er et ypperlig valg.

Pæra må skiftes etter 4000 timers bruk og koster i underkant av 3000kr.

 

Bruk noen gode komponentkabler, så blir bildet knallbra. Har fremdeles til gode å se en TV som kan måle seg mot selv en billig projektor.

3000 timer, ikke 4.

 

Og for de som er pirkete, velger nok å bytte den før.

Jo da, den går 4000 timer hvis du oppdaterer firmware.

ENHANCEMENTS

Lamp counter now allows 4,000 hours of operation for a single lamp. Prior versions allowed 3,000 hours. Longer life rating due to data collected since the X1 was released.

Saksa fra http://members.shaw.ca/technut/x1faq/ Endret av the_lynx
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Har tenkt å kjøpe meg ny tv/projektor og tenkte å bruke ca. 15.000 til dette, på lefdal selger de en 50" Bakprojeksjons TV til 15.990,-. Den er 50Hz og en litt eldre modell. Mens projektorer er jo råere og de selger mange til 15.000, men som regel må man jo skifte pæra etter 2000 timer og dermed blir det litt dyrere med tid... så jeg vet ikke hva som er lurest.. noen som kan gi meg noen gode tips? må man skifte pære på bakprojeksjons tv'er??

Kanskje off topic: Denne var billigere.... husk prisgarantien hos lefdal... tjener fort noen kroner på det :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...