Gå til innhold

Oppgradere PC; nye deler fungerer bare på win10?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Vil oppgradere en PC som har Zotac 1070, EVGA G2 650W og EVO 840SSD. Vil kjøpe nytt HK, CPU og RAM.

Jeg ville kjøpe en 6600k eller 7600k med Z270a-pro, men når jeg skulle bestille sto det at det bare fungerer på windows 10. Jeg bruker av personlige årsaker fortsatt windows 7, og har ingen foreløpige planer om å innstallere w10.

 

Kan jeg bruke 6600k eller 7600k på windows 7 i det hele tatt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei,

 

Vil oppgradere en PC som har Zotac 1070, EVGA G2 650W og EVO 840SSD. Vil kjøpe nytt HK, CPU og RAM.

Jeg ville kjøpe en 6600k eller 7600k med Z270a-pro, men når jeg skulle bestille sto det at det bare fungerer på windows 10. Jeg bruker av personlige årsaker fortsatt windows 7, og har ingen foreløpige planer om å innstallere w10.

 

Kan jeg bruke 6600k eller 7600k på windows 7 i det hele tatt?

 

Det funker sånn teknisk sett, men Microsoft vil nekte deg flere oppdateringer fra en viss dato hvis du har disse CPU'ene (2018 mener jeg det er). Fra Januar 2020 vil du ikke få noen nye oppdateringer til Win7 uansett hvilken prosessor du har. Du kan jo kjøpe et X99 hovedkort og en i7 6800K eller 6850K CPU da. Broadwell-E skal få Win7 oppdateringer frem til 2020.

 

Ellers har du jo Linux... Men om du er en gamer, så ville jeg bare gått for Win10 først som sist.

Endret av Betroz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...