Gå til innhold

Fra Lotus til Word


entotre

Anbefalte innlegg

En kar har spurt meg om hjelp til å åpne dokumenter som er laget i Lotus (vet ikke hvilken versjon etc.) Personen bruker i dag Word (2000) og vil gjerne lese disse dokumentene som han har backup av.

 

 

Vet ikke om det lar seg gjøre å rett og slett åpne de i en tekst-editor, f.eks. Notepad eller TextPad eller om det finnes en eller annen form for "viewer" på samme måte som for Word og Excel?

 

 

Eller om det er noen som har andre forslag til løsing av dette problemet?

 

 

Jeg vet ikke hvor gjerne han vil lese disse dokumentene, altså hvor viktige de er, men man er i utgangspunktet åpne for de fleste forslag.

Endret av entotre
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg ikke testet, men jeg sjekket og det står at OpenOffice.org har støtte for Lotus dokumenter. OpenOffice.org er en fullgod erstatning for hele MS Office pakken og er i tillegg opensource og kan lastes ned fra openoffice.org. Den har også mulighet for å lagre dokumentene som word-dokumenter.

Lenke til kommentar

Ja, hvis man får lest de gamle dokumentene med OpenOffice er det helt ypperlig - særlig at man i tillegg kan lagre de som .doc-filer etterpå. OpenOffice er satt til nedlastning...!

 

 

Noen som har vært borti en liknende problemstilling og evt. har andre forslag? Må jo prøve litt forskjellige ting!

Lenke til kommentar

Javel, så det skal gå greit? Har nå sett på filene, de er .lwp-filer (Lotus Word Pro?)

og jeg har forsøkt å åpne de med Open Office 1.1.0 - uten større hell.

 

 

Ser nå at man kan åpne "Lotus 1-2-3"-filer i Office (.wk2, .wk3, .wk4 osv.), men altså ikke disse .lpw-filene.

 

 

Noen andre som kan hjelpe?

Endret av entotre
Lenke til kommentar

Hmmm.... Selv om det skulle være LWP istdenfor LPW virker dette som et rimelig sært format?!

 

Jeg har noen ganger hatt flaks ved å døpe om filene, f.eks. til WK1 el. og forsøke å lese dem uansett... Er mulig det ikke blir bra, men det viktigste er kanskje å kunne redde teksetn?

 

Fant dessverre bare denne linken: http://filext.com/detaillist.php?extdetail=lwp&goButton=Go

Lenke til kommentar

Ved å følge linken i posten din fikk jeg rotet meg frem til en applikasjon kalt NotesToOffice (høres veldig ut som noe man kan bruke, faktisk) - det eneste problemet er at hele greia er på tysk (angrer nå litt på aktiviteten i tysk-timene...).

 

 

Problem nr. 2 består i at jeg har lastet ned en demoversjon, men .zip-filen inneholder kun en .nsf-fil...og siden det står på tysk hjelper det lite med forklaringene som er skrevet på sidene...

 

 

Noen som kan hjelpe???

 

Her er noen linker:

 

 

http://www.timetoact.de/ttacms.nsf/id/Note...nloadGerman.htm

 

 

http://www.timetoact.de/ttacms.nsf/id/nto_features.htm

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...