Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Får ikke GPS-tracker til katt til å fungere


Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Dette er sikkert ikke riktig sted å poste, men finner ikke problemet mitt noen plass?

Så jeg håper noen her kan guide meg i rett rettnig eller har peiling på dette?

 

Jeg har kjøp meg en GPS tracker til min katt, og har i en uke nå prøvd å forstå meg på bruksanvisningen, men er selvfølgelig ikke noe klokere enda. Har selvfølgelig prøvd og googlet forskjellige navn og bokstaver, men klarer ikke å få dette inn i hode mitt.? Tenkte å høre med Telenor, men der måtte jeg vist ringe (finner ikke riktig skjema for mitt problem), og det hjelper ikke når jeg ikke skjønner hva jeg prater om selv?.

 

Altså jeg kjøpte da denne duppeditten på ebay (greit med noe billig til og begynne med)

Så kjøpte jeg et Telenor kontant Simkort.

Jeg var da så håpefull å tenkte at, ja her var det bare og sette det sammen og vips så kunne jeg se hvor katten befant seg, men neida?.

 

Så jeg lurte på om det er noen snille kyndige personer her som kunne ha fylt ut denne "komandoen" som jeg vist nokk skal sende til duppeditten for og aktivere den. Legger ved bilder så dere kan få se hva jeg mener

 

Hilsen klar i hode og skjønner ingen ting?

 

 

http://www.ebay.com/itm/292195443444

post-329202-1888713_thumb.jpg

post-329202-3346449_thumb.jpg

Endret av Tøtta
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og denne komandoen skal vi finne kun ved hjelp av bildet av senderen og ikke navn/produsent eller noe mer info?

 

Du bør nok i det minste ha en link til hvor du kjøpte produktet om du skal ha noe håp om at noen kan hjelpe deg.

Gjest medlem-329093
Skrevet (endret)

Jeg tror du må begynne med å finne APN navnet, det er kanskje Telenor?

 

Du må også finne MCC og MNC. Du må nok ringe Telenor for å finne APN, MCC og MNC. Skriv her når du har funnet det ut så skal jeg prøve å hjelpe deg videre.

Endret av medlem-329093
Skrevet

Da har jeg snakket med Telenor og

APN:Telenor

MCC/MNC:24201

 

D var det Telenor kunne hjelpe meg med.

Men har et ID nummer på GPS trackeren som er:

4700463541. Vet ikke om dette har noe betydning for noe men du har no tallene ihvertfall.

 

Må si tusen takk for at du gidder å hjelpe meg, har sett meg blå og grønn i lengre tid nå?

Skrevet

Ok nå fikk jeg en melding fra Telenor og de sa at jeg kanskje måtte bruke

MCC 242 og MNC 01.

 

Jeg skjønner det ikke, så jeg slenger det ut her jeg???

Skrevet

Prøv å send denne meldingen:

pw,123456,apn,telenor.smart,Telenor,Telenor,24201#

 

 

123456 tror jeg er valgfritt passord for å spore den.

Gjest medlem-329093
Skrevet

Ok, da skal du skrive en tekstmelding som ser sånn ut:

 

 

pw,123456,telenor.smart,brukernavn,passord,24201#

 

 

Den skal du fylle ut ditt brukernavn og ditt passord i selv.

 

Jeg vet ikke hvilket nummer du skal sende meldingen til, men det må være til nummeret på SIM kortet som står i GPS trackeren.

 

Husk å skrive inn kommaene også, og ingen mellomrom.

Skrevet

Jeg kopierte bare jeg?. Brukernavn, kan det være tracker id. Tror jeg leste det et sted. Men passord, kan det være pinkoden på simkortet?

 

Kan ikke komme på noe annet passord enn pinkode og 123456 som du selv sa.

Gjest medlem-329093
Skrevet (endret)

ok, prøv pinkode i stedet for der jeg skrev passord, og tracker-ID der jeg skrev brukernavn :) 

Endret av medlem-329093
Skrevet (endret)

Ser jeg skrev med stor T, det skal være liten :)

 

Altså:

pw,123456,apn,telenor.smart,telenor,telenor,24201#

 

Telenor har eget brukernavn og passord for telenor.smart, det er neppe noe du kan velge selv.

 

Tilgangspunktnavn/APN: telenor.smart

IP-adresse/Gateway: 10.10.10.10 Port: 9201 eller 8080 (begge skal fungere)

Startside: wsp://wap.telenor.no

Brukernavn: telenor

Passord: telenor

Endret av aklla
Skrevet

Ok har nå skrevet en melding. Skjønte det såm at jeg skulle få et svar, men jeg har ikke fått noe enda. Kan det tå litt tid?

Gjest medlem-329093
Skrevet (endret)

skrev du dette?

 

pw,123456,telenor.smart,telenor,telenor,24201#

 

hvis det ikke fungerer prøv dette:

 

pw,123456,apn,telenor.smart,telenor,telenor,24201#

 

 

 

Det skal komme melding umiddelbart mener jeg.

Endret av medlem-329093
Skrevet (endret)

Har du ett GSM 2G-simkort i den?

Har den strøm?

Er sim-kortet montert riktig?

Har du riktig nummer?

 

 

Du skal få svar ja, det burde du få uansett om det du sender er riktig eller galt..

 

s-l1600.jpg

Endret av aklla
Skrevet

Ok. Den har strøm. Og den blinker med blått lys

Men har ikke fått noe svar på noen av meldingene jeg skrev.

Det siste jeg skrev inn var:

 

pw,123456,telenor.smart,4700463541,6423,24201#

 

Var det noe feil?

Gjest medlem-329093
Skrevet

Ser ut som du må jakte på et 2G SIM-kort

Skrevet

Synes sim kortet passet perfekt jeg. Og jeg fikk beskjed om at simkortet tilpasset seg det jeg trengte det til.så det går opp til 4g men hvis ikke det var nødvendig med mer enn 2g så virket det også

post-329202-810245_thumb.jpg

Gjest medlem-329093
Skrevet

Ok, da vet jeg ikke noe mer som kan være til hjelp... lykke til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...