Gå til innhold

VoS treningslogg


VoS

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har trent aktivt siden januar 2016. Jeg lurte litt på om jeg skulle skrive inn alle øktene jeg har hatt siden januar i fjor, men kom til at det blir litt for mye arbeid. :) Derfor blir det bare fremtidige økter jeg logger her inne.

 

I begynnelsen gjorde jeg veldig mange øvelser, etter noen måneder bestemte jeg meg for å kutte ned drastisk på antallet øvelser, og konsentrerte meg mest om de store baseøvelsene. Jeg fikk bedre fremgang etter at jeg slanket programmet betraktelig.

 

Jeg har ikke noe spesielt mål med treningen annet enn å se hvor langt jeg kan nå. Det er jo egentlig et interessant eksperiment i seg selv. :)

 

I går hadde jeg følgende økt :

 

Knebøy

 

oppvarming:

stang x 5

40 kg x 5

60 kg x 3

80 kg x 2

100 kg x 1

120 kg x 1

140 kg x 1

---------------------

Arbeidssett:

141,5 kg x 5

136,5 kg x 6

131,5 kg x 6

 

Benkpress

oppvarming:

stang x 5

40 kg x 5

60 kg x 3

80 kg x 2

----------------

Arbeidssett:

98 kg x 5

85 kg x 10

 

Markløft

oppvarming:

stang x 10

50 kg x 1

70 kg x 1

90 kg x 1

110 kg x 1

130 kg x 1

----------------

Arbeidssett:

149 kg x 6

144 kg x 6

----------------

Noen chins til slutt

-----------------------

Eventuelle innspill til øvelser, sett, repetisjoner, oppvarming, etc tas selvfølgelig i mot med glede. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for det! :)

 

Jeg er 32 år, 110 kg. (185 cm)

 

Hehe, jeg er godt fornøyd med progresjonen, men i forhold til kroppsvekten min er det ikke voldsomme tall. :) Jeg var 89 kg da jeg begynte. Jeg har egentlig bare fokusert på å få i meg nok mat og en god del melk. Får se om jeg tar en deff i fremtiden, men per nå fortsetter jeg bare slik jeg har gjort. :D Det er jo lettere å slanke bort fett jo mer muskelmasse man har på kroppen.

 

Men jeg er ikke så interessert i synlige magemuskler og slikt. Er mer interessert i volum enn veldig markerte muskler. :) Jeg har vel gått mer i retning styrkeløft enn bodybuilding slik sett, men man merker jo forskjell på kroppen ved å stadig øke treningsvektene også. Hehe. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Helt klart, enig med deg :)

Skal gå for volum selv det neste året og satse hardere på styrken. Målet er 15% kroppsvektsøkning det kommende året - så sommerkroppen 2018 kan bare drite og dra :rofl:

Synes det kan være greit å ta et valg, og hittils har jeg selv jobbet litt mot naturkreftene ved å hele tiden holde kroppsvekten nede - men det har nå vært planlagt det også da. Nå blir det litt andre boller.

 

Og som du sier - å ta kroppsvekten ned igjen senere er jo såre enkelt :)

 

Kjør på videre, skal følge :)

Lenke til kommentar

Gårsdagens (arbeidssett)

 

Knebøy

143 kg x 5

138 kg x 6

133 kg x 6

 

Benkpress

98,5 kg x 5

90 kg x 8

 

Markløft

150 kg x 6

145 kg x 6

 

Bicepscurls

36 kg x 8

----------------------

Har et sett mikroskiver på 0,5 kg og et med 0,25 kg, så jeg kan øke med halvkiloet for hver gang. :D Det blir litt for voldsomt å øke med 2,5 kg for hver gang. Hehe. I begynnelsen var det bare å legge på 5 kg for hver gang, så 2,5 en stund, men det flater ut etterhvert.

Klarer jeg å fortsette med halvkiloet opp i knebøy hver gang har jeg 150 x 5 i god margin før julaften! :D

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

31.08

 

Knebøy

143,5 kg x 5

138,5 kg x 6

133,5 kg x 6

 

Dips

5 repetisjoner - 11,25 kg ekstravekt

 

Militærpress

4 x 4  63,5 kg

 

04.09

 

Knebøy

144 kg x 5

139 kg x 5

134 kg x 6

 

Benkpress

99 kg x 4

 

07.09

 

Knebøy

 

130 kg x 9

132,5 kg x 7

 

Markløft

 

151,5 kg x 6

146,5 kg x 6

 

Militærpress

 

4 x 4  64 kg

 

1 pullup

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...