Gå til innhold

HK AVR 171 + Klipsch


Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg noen Klipsch høyttalere som jeg mener burde spille bedre (mer bass) enn hva jeg får ut for øyeblikket. På speaker setup i forsterkeren min står Front LR til ON, og Subwoofer står til Sub, som om det er koblet til en sub, noe det ikke er. Jeg får ikke trykket bort dette.

 

Noen ideer?

Har kjørt factory reset og oppdatert firmware, får fortsatt ikke lov til å sette subwoofer til Off.

Har kun frontene koblet til, samt hdmi til ps4 og dekoder.

Skjønner ikke hvorfor den kanalen er låst..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva heter alternativet til frontene? Front SM eller noe slikt? Får du et valg på Sub om du velger det? (Forskjellen skal altså være fronter som small eller large, spilt med crossover eller som fulltone).

Har du et valg for Crossover? Hva står den på? Står den høyt vil du lett høre om den er gjeldende i øyeblikket, selv om den ikke skulle vært det så lenge du har Large på fronthøyttalere.

 

Hvilken forsterker har du? De fleste surroundforsterkerne har equalizer, som gjerne er litt gjemt bort i menyene. Om forsterkeren har vært oppsatt med sub tidligere og romkorreksjon vil du nå uten sub ha store mangler i bassområdet, oftest fra rundt 80hz og ned.

Lenke til kommentar

Forsterkeren står i emne, Harman Kardon 171.

Men har funnet ut av det. Man har ingen valg på Large, Small osv på Front LR, de står permanent til On. Det gjør da tydeligvis også sub.

Men Crossover på LR sto til 100hz. Her kunne jeg sette Ned til 40, eller Large som jeg har satt til nå.

Regner da med at alt går til frontene, ihvertfall høres det mye bedre ut nå.

 

Det er auto EQ setup, men det krever minst 5.0 surround eller mer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...