Gå til innhold

Slitt med holdlignende smerte i 4 år


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har slitt med holdlignende smerter i rundt 4 år, disse oppstår bortimot hver gang jeg prøver å jogge eller løpe. Jeg kan altså ikke huske sist jeg ikke hadde det. Denne smerten oppstår ikke under noen annen form for trening enn løping. Jeg har vært hos legen utallige ganger uten å finne svar på det, og kommer meg ikke noen vei. Smerten oppstår selv når jeg venter 3-4 timer etter mitt siste måltid, jeg har med andre ord prøvd det meste uten hell. Jeg har gresspollen allergi men utenom dette kjenner jeg ikke til noen sykdommer. Jeg fant ut for ca 1 år siden at jeg hadde stor mangel på B12, ned mot 140. Jeg har ingen stor mangel på dette lenger men smertene forblir.

 
Håper kanskje jeg kan få litt mer hjelp her enn jeg har fått de 4 siste årene! :) Og setter stor pris på svar!
 
Hilsen gutt på 17 år
Endret av Mathiooo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får det ikke ved andre øvelser som gir høy makspuls?

Hvis ikke kan det være noe med støt i stegene.

 

Jeg synes også at du skal oppsøke legen din når du faktisk har smertene, f.eks. ved å løpe raskt når du skal til legetime.

Videre undersøkelse og utredning av dette tror jeg må vurderes etterhvert og avhengig av hva man finner på de overnevnte spørsmål og undersøkelser.

 

Ellers om ikke fastlegen kan gi noe, ta en tur til Volvat.

Lenke til kommentar

Hold er vel smerte fra bukmuskelen under trening. Smerten stopper umiddelbart hvis en stopper aktiviteten. Stopper det ikke umiddelbart, så er det ikke hold(leverhogg.)

 

Jepp, smerten gir seg ikke etter at jeg har stoppet opp. Hender den gir seg og med en gang jeg starter opp igjen så kommer den umiddelbart. Derfor jeg sliter med å finne ut hvor problemet ligger, har tatt røntgen av magen uten å finne ut noe mer. Har planer om å søke befalsskole så ønsker å finne ut av dette så fort som mulig ;) 

Lenke til kommentar

Du får det ikke ved andre øvelser som gir høy makspuls?

Hvis ikke kan det være noe med støt i stegene.

 

Jeg synes også at du skal oppsøke legen din når du faktisk har smertene, f.eks. ved å løpe raskt når du skal til legetime.

 

Videre undersøkelse og utredning av dette tror jeg må vurderes etterhvert og avhengig av hva man finner på de overnevnte spørsmål og undersøkelser.

 

Ellers om ikke fastlegen kan gi noe, ta en tur til Volvat.

Jeg har aldri opplevd smertene ved høy intensitet på verken styrketrening, skigåing eller andre aktiviteter enn jogging. Har også vært en tur til Volvat, dette ga heller ikke noe svar dessverre. Skal prøve å høre med legen ang. undersøkelse når jeg faktisk har smertene. Takk for svar!

Lenke til kommentar

Hold er ganske sikkert noe med blodstrømmen å gjøre, uten at jeg har noe medisinsk kunnskap. Opplevd det mye før på skole og også i militæret. Men det stopper nesten umiddelbart når en stopper å f.eks løpe.

 

Derfor jeg engster meg litt, det forsvinner dessverre ikke for meg når jeg stopper :/ Det dukker like fort opp igjen som det forsvinner. 

Lenke til kommentar

Kanskje du har en spesielt utforming på en blodåre eller noe slikt. Kanskje en cat Scan kan fortelle legene noe? Men de må jo kunne tolke og se sånt, det er nok for spesielle eksperter kanskje.

 

Ja det er mulig, bare rart at smertene kan oppstå hvor som helst i magen som følger av det. Skal prøve meg på en cat scan ;) Takk for svar!

Lenke til kommentar

Kroppen er en utrolig organisme. De har jo forsket på den i hundrevis av år og det er fortsatt mange mysterier og mye de ikke forstår, sånn som f.eks hold :-) Men gjengs er jo liksom det at smerte betyr at noe er galt. Det er jo kroppens måte å fortelle oss ting på. Men smerte kan også være innbilt og skapt av psyken :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...