Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Re-installere macOS Sierra, full stans?


Anbefalte innlegg

Sliter litt her, håper noen har peil.. :-)

 

Startet macen i recovery mode for å resinstallere macOS.

 

I diskverktøy slettet jeg macintoshHD og valgte formater til OSX extended (journaled).

 

Deretter "installer OSX på nytt".

Når jeg nå skal velge disken jeg vil installere på, står det "OSX base System", men får samtidig beskjed om at disken er låst.

 

Så her er det full stans.. forslag? :-)

Endret av OscarMike1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som jeg husker riktig så får du ikke installert direkte på OS X Base System. Hos meg er det en egen partisjon som heter OS X Base System. Gå tilbake til Disk Utility og lag en ny partisjon som heter f.eks Macintosh HD(standard navn på diskene)  :wee:

 

Edit: Du får alternativet kun når du trykker på "Apple HDD HTS..." 

Endret av Ryoki
Lenke til kommentar

 

Startet macen i recovery mode for å resinstallere macOS.

Er årsaken til at du ønsker å reinstallere at det oppsto en feil som kan være hardware-relatert? (E.g. disk-feil?)

I så fall kan det forklare hvorfor du får problemer med å reinstallere.

Hei. Nei, ingen feil. Men mac minien er 3-4 år gammel og var nok litt tregere enn den var som ny. Så jeg flyttet over de få filene jeg ikke hadde på eksterne disker.. og gikk fra treg til murstein.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

 

 

Startet macen i recovery mode for å resinstallere macOS.

Er årsaken til at du ønsker å reinstallere at det oppsto en feil som kan være hardware-relatert? (E.g. disk-feil?)

I så fall kan det forklare hvorfor du får problemer med å reinstallere.

Hei. Nei, ingen feil. Men mac minien er 3-4 år gammel og var nok litt tregere enn den var som ny. Så jeg flyttet over de få filene jeg ikke hadde på eksterne disker.. og gikk fra treg til murstein.

Beklager litt seint svar, men du trengerå gå inn i internett recovery modus ved å holde inn alt + cmd + R rett etter "plingelyd" ved oppstart. Du vil da kunne partisjonere på nytt, og dermed legge inn OS på den nye partisonen du oppretter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...