Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Anbefalte innlegg

 

 

 

Da har dekkene lik rulleomkrets. Det har du ikke skrevet noe om.

Ja nå har de det ca med 0,5% forskjell. Det samme gjaldt også når jeg hadde forskjell på rundt 6%.
Sier du at ditt speedometer hadde samme misvisning med dekk med 0,5 % avvik som med dekk med 6 % avvik fra original rullediameter?
Nå kjører jeg med 0,5% forskjell rundt om, og de siste 6 årene før det kjørte jeg med 0,5% forskjell foran og 4,2% forskjell bak. Regna litt feil i forbifarten i sta, og ja bilen har liggi på så og si det samme i alle år, sommer som vinter, på speedo, fartsmåling og ved gps.. Minimal forskjell

Dette er fysisk umulig. En forskjell på 1 % i rullediameter gir 1 % avvik på speedometeret.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

 

 

Da har dekkene lik rulleomkrets. Det har du ikke skrevet noe om.

 

Ja nå har de det ca med 0,5% forskjell. Det samme gjaldt også når jeg hadde forskjell på rundt 6%.
Sier du at ditt speedometer hadde samme misvisning med dekk med 0,5 % avvik som med dekk med 6 % avvik fra original rullediameter?
Nå kjører jeg med 0,5% forskjell rundt om, og de siste 6 årene før det kjørte jeg med 0,5% forskjell foran og 4,2% forskjell bak. Regna litt feil i forbifarten i sta, og ja bilen har liggi på så og si det samme i alle år, sommer som vinter, på speedo, fartsmåling og ved gps.. Minimal forskjell

Dette er fysisk umulig. En forskjell på 1 % i rullediameter gir 1 % avvik på speedometeret.

Jævlig rart at den på nåla viste 90, og på gps og fartsmåling viste 88

Lenke til kommentar

Da utgjør de nettopp 4.22% forskjell. Det er så opp og ned på hvilke felger som passer på hvilke biler (senk, innpress, profil/bredde på dekk samt felgene osv), så det er vanskelig å gi deg et definitivt "JA" eller "NEI" uten at vi veit hvilken bil det er snakk om og hvilke felger/dekk du har kikket på, så kom gjerne med litt mer info :)

Lenke til kommentar

Da utgjør de nettopp 4.22% forskjell. Det er så opp og ned på hvilke felger som passer på hvilke biler (senk, innpress, profil/bredde på dekk samt felgene osv), så det er vanskelig å gi deg et definitivt "JA" eller "NEI" uten at vi veit hvilken bil det er snakk om og hvilke felger/dekk du har kikket på, så kom gjerne med litt mer info 

opel Vectra 2004. trenger mer?

Lenke til kommentar

Jeg ville kikket litt her, her finner du også 17" pakker til bilen din, bare sett inn regnr og velg størrelse. Disse skal passe til din bil, så det bare å klikke litt rundt å se hva du finner:
https://www.byttdekk.com

 

Om jeg fant den rette biltypen du har (er endel forskjellige Vectraer fra midten av 2000-tallet, fant både med 4 og 5 boltsirkel her), så kan det se ut som du skal ha 225/45-17 (5-bolter) eller 205/45-17 (4 bolter)

Men kikk litt rundt i alle fall, du finner nok noe. De kan du også chatte med online, mens butikken er åpen :)

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...