Gå til innhold

Hvordan gjøre en server attraktiv ? ( Ark,Conan exiles,Rust o.l)


Anbefalte innlegg

Jeg trenger litt hjelp. Jeg har leid en server på Conan exiles. 

 

Det jeg trenger hjelp til er hvordan jeg skal ha reglene på serveren.

 

Hva er mest attraktivt for folk og spille på ?

Det er ikke så mange som spiller akkurat nå, men det kommer en større oppdatering i august og jeg tenkte og begynne nå med og ha serveren oppe slik at jeg kan "øve" meg som admin i den perioden det er litt roligere.

 

I conan exiles ( For dere som ikke har spilt det ) så kan jeg enten sette serveren til PvP eller PvE.

 

Eller begge deler. Jeg kan enkelt gjøre slik at PvP kun er på i 5 timer på en søndag,

Eksempel:

Søndag 18:00-23:00 er det PvP på. 

 

Men hva er din erfaring som spiller og admin/server eier ?

 

Personlig er jeg ikke kjempeglad i og ha PvP på hele tiden, det blir litt for intenst og alltid måtte lure på om han/hun er friendly, må passe seg og alltid være på vakt. for det er straffende og dø, du mister alt du har i inventory osv, Noe som er kjipt om du har brukt den siste timen på farme for eks.

 

Nå er det også rimelig dyrt og bygge baser, det tar godt med tid om du skal bygge og crafte alt du trenger til en base, så det er også veldig surt om noen hele tiden kan ødelegge det du bygger.

Dette skal de endre snart, De skal gjøre bygging billigere.

 

Men ! jeg kan også øke mengden resurser man får for og farme slik at det blir lettere og bygge. problemet med dette er at da øker også mengden med andre resurser du får tak i, som for eks det du trenger for og lage eksplosiver, så det jevner seg på en måte ut. Du bruker kort tid på og bygge men det tar heller ikke lang tid for noen og lage nok utstyr og items til og rive ned en base heller.

 

Men pvp er kan være gøy om det er arrangert, som for eks og bare ha pvp på 2 ganger i uka, eller 1 gang i uka.

 

Hva tenker du om dette ? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg stort sett spillt '7 day to die' og var innom flere servere før jeg tilslutt havna på en som jeg også valgte å donere til for fast plass. Jeg spiller kun pve.

 

Viktigste for meg er at serveren er stabil, trivelige folk, aktive admins og ikke minst cheaters/hackers blir oppdaget og banna raskt.

Adminene legger seg ikke så mye oppi ting, men er behjelpelige hvis du har problemer, men de slår relativt raskt ned på cheaters og hackers og er rimelig nådeløs da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...