Gå til innhold

TEST: Samsung Gear VR (2017)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

@MrLuni Det betyr bare at 1200 kroner er ganske billig for VR-opplevelsen man får her, men hvis du må ha en mobiltelefon (Galaxy S6, S7 og S8 er blant dem som funker til formålet) til mellom 3000 og 8000 i tillegg for å drive dem er det ikke spesielt prisgunstig lenger :)

Lenke til kommentar

@dasskoe Relativt sikker på at den ikke vil det. Jeg synes å erindre at den fungerte med tidligversjonen av Gear VR rundtom tida den kom, men etter den tid har det vel vært Note 4 som har vært fasiten av de to samtidige Notene dersom man skulle bedrive VR-aktiviteter. For tiden virker det som om Samsung i hovedsak oppgir kompatibilitet mot Galaxy S-modellene sine, selv om Note pleide å være en del av samme økosystem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

@dasskoe Relativt sikker på at den ikke vil det. Jeg synes å erindre at den fungerte med tidligversjonen av Gear VR rundtom tida den kom, men etter den tid har det vel vært Note 4 som har vært fasiten av de to samtidige Notene dersom man skulle bedrive VR-aktiviteter. For tiden virker det som om Samsung i hovedsak oppgir kompatibilitet mot Galaxy S-modellene sine, selv om Note pleide å være en del av samme økosystem.

Mange takk for svar. Så kjedelig. Når jeg endelig får tak i en skikkelig telefon som jeg gjerne ville ha testet vr med, så er det seff ikke en som passer.

 

Vet du sånn tilfeldigvis om det er noen på markedet som kan passe, og som er av brukbar kvalitet?

Lenke til kommentar

Hatt denne en god stund nå, forsøkt på S6 og S8. Blandet opplevelse når en får kræsj, tilfeldigvis mobilen låser (lock screen) når en putter den inn, tar det på, må ta det av, unlocke, sette alt på igjen, og ender opp med en "Update", må ta v igjen etc. Eller når en må parre kontrolleren på nytt, og igjen må ta av settet. Når det fungerer er det bra, men langtifra plug&play. Ekstra morsomt når det ringer første gangen en har det på: tror en kan prate uten å ta det av, men LITT skeptisk til talekvaliteten med tanke på at mikrofonen omtrent er tildekket :) Så en forsøker å ta det av, som "switcher" mobilen ut av VR-modus (tar noen sekunder) = må ringe opp igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...