Gå til innhold

[Løst] Sykkelsko løsner hele tiden.


Janzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mange muligheter her, du passer på at du ikke drar hælen utover på høyresiden når du står å trår?

 

Begynn med å se om du får strammet høyre pedal. 
Om det ikke hjelper ville jeg byttet cleatsen fra venstre til høyre sko, for å se om det er et problem med pedalen eller cleats. 

 

Om ingenting av dette hjelper, få et sykkelverksted til å sjekke pedalen din, og be de bytte den. 

Lenke til kommentar

Er sikker på at jeg ikke vrir foten når jeg drar, men det er vel enklere om noen ser når jeg drar om jeg faktisk gjør det.

Skal bytte om på "cleats". Går ut i fra at det er festene under skoen.

 

Prøvde å stramme festene i pedalen også, gjorde ingen forskjell. 

Endret av Janzen
Lenke til kommentar

Ut fra bildet så ser det ut som om du har SH56 cleats, som har muligheten til å løsne flere veier som kan være problemet. Jeg ville byttet til SH51 som bare skal løsne ved sidebevegelse.

 

Fra Techdocs om SH56 cleats:

 

 

  • Because the cleats can also be released by lifting your heel, they may become accidentally released when applying upward force on the pedals.
    These cleats should not be used for riding style which may involve pulling up on the pedals or for activities, such as jumping, in which pulling forces are applied to the pedals causing possible release from the pedals. 

Lenke til kommentar

Har du flere justeringsskruer på pedalen?

 

Du skal kunne justere hvor lett / hardt det er å trakke utav pedalen.

Etter å ha fått en god natts søvn og roet meg ned så har jeg klart å stramme festene på pedalene slik at skoene ikke glipper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...