Gå til innhold

[Løst] Klargjøre for salg


Anbefalte innlegg

Jeg skal selge PCen min til broren min, så jeg tenkte derfor å klargjøre den for salg. Nå er det flere år siden sist jeg formaterte en PC, og jeg tenker at mye kan ha skjedd mtp. operativsystem etc. siden den tid.

 

Jeg kjøpte denne PCen fra Komplett.no, da det var en pakke som de satte sammen og installerte Win 10 på. Det jeg ønsker er altså å nullstille PCen slik at den er som ny når broren min skal hente den. Jeg ser at det står et klistremerke på selve PCen med produktnøkkel til Win 10, så det jeg lurer litt på er om det bare er å formatere PCen nå, og jeg skal da kunne bruke samme produktnøkkel om det trengs etter at den er formatert?

 

Eller finnes det en enklere måte? Gjenopprette til fabrikkinnstillinger eller noe? Hva er beste måten å klargjøre den for salg?

 

 

 

(Jeg har så klart prøvd å Google, men jeg tar bare ikke sjansen med å gjøre feil (typisk min uflaks).)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hold inne "Shift" knappen på tastaturet mens du trykker restart fra windows. Hold den inne til du kommer inn i en blå meny. Der skal du finne en måte å formatere PCen på.

Og på den måten beholdes Win 10 her fortsatt, slik at når den er formatert er det bare å legge inn brukernavn og passord og alt er klart igjen?

Lenke til kommentar

 

Hold inne "Shift" knappen på tastaturet mens du trykker restart fra windows. Hold den inne til du kommer inn i en blå meny. Der skal du finne en måte å formatere PCen på.

Og på den måten beholdes Win 10 her fortsatt, slik at når den er formatert er det bare å legge inn brukernavn og passord og alt er klart igjen?

 

Stort sett, ja. Programmer og alt som ikke fulgte windows må nok legges inn igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...