Gå til innhold

Printer som "jobber" i mange minutter ved vær oppstart og utskrift


Anbefalte innlegg

Har en Canon MG5450 som snart går ut vinduet.

 

Hver eneste gang jeg slår den på, og hver eneste gang jeg skal skrive ut så driver den og flytter skrivehodet frem og tilbake og kjører valser og bråker og styrer i flere minutter :-(

 

Hadde en Canon skriver før som gjorde det samme, og håper det ble bedre med en ny.

 

Men nei da. Kjenner trangen til å kaste den ut fra 2. etasje blir større og større.

 

Er alle blekkskrivere sånn, eller er det noe sært med Canon?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en Canon MG5450 som snart går ut vinduet.

 

Hver eneste gang jeg slår den på, og hver eneste gang jeg skal skrive ut så driver den og flytter skrivehodet frem og tilbake og kjører valser og bråker og styrer i flere minutter :-(

 

Hadde en Canon skriver før som gjorde det samme, og håper det ble bedre med en ny.

 

Men nei da. Kjenner trangen til å kaste den ut fra 2. etasje blir større og større.

 

Er alle blekkskrivere sånn, eller er det noe sært med Canon?

Hvis du skrur av printeren hver eneste gang så spiller det liten rolle om den er blekk eller laser, oppvarming og kalibrering må til på begge.

 

Moderne printere er ganske flinke til å styre slikt selv så ikke skru den av manuelt.

 

 

 

 

 

 

 

 

Med forbehold om feil

Endret av technicality
Lenke til kommentar

Skrivere har det alltid best ved å stå permanent på.

Ellers må den kalibrere og varme opp før hver utskrift.

 

Men det hjelper ikke at den står på. Etter x antall minutter gjør den dette likevel. Og neste gang jeg skal skrive ut gjør den det enda en gang (selv om den ikke har vært slått av eller gått i dvalemodus).

Lenke til kommentar

 

Har en Canon MG5450 som snart går ut vinduet.

 

Hver eneste gang jeg slår den på, og hver eneste gang jeg skal skrive ut så driver den og flytter skrivehodet frem og tilbake og kjører valser og bråker og styrer i flere minutter :-(

 

Hadde en Canon skriver før som gjorde det samme, og håper det ble bedre med en ny.

 

Men nei da. Kjenner trangen til å kaste den ut fra 2. etasje blir større og større.

 

Er alle blekkskrivere sånn, eller er det noe sært med Canon?

Hvis du skrur av printeren hver eneste gang så spiller det liten rolle om den er blekk eller laser, oppvarming og kalibrering må til på begge.

 

Moderne printere er ganske flinke til å styre slikt selv så ikke skru den av manuelt.

 

 

 

 

 

 

 

 

Med forbehold om feil

 

 

Men den gjør dette selv om jeg ikke slår den av.  Bare jeg tar noen minutter pause før neste utskrift eller legger i nye ark hva som helst. Og den gjør det til og med når den slår seg av (eller går i dvale).

Lenke til kommentar

 

 

Har en Canon MG5450 som snart går ut vinduet.

 

Hver eneste gang jeg slår den på, og hver eneste gang jeg skal skrive ut så driver den og flytter skrivehodet frem og tilbake og kjører valser og bråker og styrer i flere minutter :-(

 

Hadde en Canon skriver før som gjorde det samme, og håper det ble bedre med en ny.

 

Men nei da. Kjenner trangen til å kaste den ut fra 2. etasje blir større og større.

 

Er alle blekkskrivere sånn, eller er det noe sært med Canon?

Hvis du skrur av printeren hver eneste gang så spiller det liten rolle om den er blekk eller laser, oppvarming og kalibrering må til på begge.

 

Moderne printere er ganske flinke til å styre slikt selv så ikke skru den av manuelt.

 

 

 

 

 

 

 

 

Med forbehold om feil

Men den gjør dette selv om jeg ikke slår den av. Bare jeg tar noen minutter pause før neste utskrift eller legger i nye ark hva som helst. Og den gjør det til og med når den slår seg av (eller går i dvale).

Mer papir, skjønner jeg. Kun noen minutters pause mellom, ikke så mye. Kikk litt i innstillingene

Lenke til kommentar

Da tipper jeg at der er en liten uregelmessighet som får styringselektronikken til å kjøre gjennom kalibrering oftere enn normalt.

Printere er forbruksvare: Vinduet neste  :thumbdown:

 

Men dette er andre Pixma MG serie som gjør dette. Hadde en Canon 850 før (uten skanner). Den gjorde ALDRI dette

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...