Gå til innhold

Plutselig mye syre i bein ved trening?


Anbefalte innlegg

Har trent ganske aktivt et halvt års tid etter lang tids inaktivitet, og samtidig passet kosten slik at jeg har gått bra ned i vekt (ca 2kg/mnd). Trener både styrke og kardio med variert aktivitet, men "primærtreningen" har vært hard gange i bratt motbakke.

 

Hittil har det vært bare puls/pust som har begrenset tempo. Har ikke hatt antydning til syre i beina ved motbakkegang, og i liten grad vært støl etter slik trening. Skadet menisken litt på et leit tråkk, og tok derfor treningsfri uke forrige uke for å la den heles. Når jeg så begynte å trene igjen denne uken får jeg plutselig veldig raskt mye syre i beina, og tempo begrenses av stivhet/smerte før jeg møter terskelen på kondisjon (pust/puls). I tillegg er jeg støl i både legger og lår etter trening. Samme både mandag, tirsdag og torsdag (treningsfri onsdag). Sjekket tempo opp mot tidligere treninger, og det var omtrent likt.

 

Hva kan være forklaringen på dette? :hmm:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Kroppen transporterer ikke bort lactat like raskt som den gjorde tidligere, derav stølheten? Merket det godt selv når jeg var på ferie i sommer, kom tilbake og kjørte en rolig økt i bøy for å komme inn i rutine. Gikk som en pingvin hele uken, gikk en uke før det gikk over, alt som normalt nå :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...