Gå til innhold

Hjelp til kjøp av stasjonær gaming pc og skjerm.


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Ungen skal ha gaming pc, og sjøl har jeg falt helt av lasset av hva jeg skal se etter.

 

Pris pc: 10-15k Gjerne 10k om 15k ikke gjør store forskjeller.

 

Pris skjerm: 3-5k (litt avhengig av hva pc`n koster...)

 

Det jeg håper å få tips til er ferdig bygg, med mulighet for oppgradering.

 

Komplett, netonnet, power, dustin etc....

 

Noen som har gode tips?

 

Takker og bukker for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan se på pakker. Bruk prisjakt.no.

Jeg ville sett på minst:

16 GB ram

250GB SSD + 1TB lagring

Intel 7400 eller høyere, (6600, 6700, 7600, 7700)

GTX 1070 eller 1080.

 

Godt tilbud med GTX 1080 i dag (ut uken?):

14995,-

https://www.elkjop.no/product/data/stasjonar-pc/LE90DD00B9MW/lenovo-y900-34-stasjonar-gaming-pc?scid=Pricecomparison2989

 

Ellers var det ikke fryktelig mange gode tilbud i i dag.

Lenke til kommentar

 

Ja, har tittet der, men håpet var å finne noe man slapp å bygge selv, så sant det ikke er store besparelser?

Å bygge PC er ikke noe hokus pokus. Gjorde det selv for første gang i en alder av 13 år, uten noen spesielle forkunnskaper bortsett fra at jeg søkte etter guider på Internett. Skal ikke se bort i fra at du kan spare noen tusen kroner på å gjøre dette. ☺

 

Hvis du absolutt ikke vil bygge selv er vel Komplett's ferdigbygde PC'er et godt valg. Der betaler du selvfølgelig en del ekstra for at de skal sette sammen PC'en, installere operativsystem og gjøre tester.

Lenke til kommentar

Takker for svar!

 

Å bygge den selv er ikke noe problem. Har sikkert bygd 50 pc`r tidligere. Det er en kombinasjon av mangel på tid og det at jeg var den oppfatningen av at det ikke lengre var stort å spare på å bygge selv..

Der har jeg kanskje tatt feil?

 

Så, om det er mulig å kutte inn noen få tusenlapper på å bygge kan jo heller dette gå til en bedre skjerm.

Lenke til kommentar

Du sparer lite til ingenting på å bygge selv sett i forhold til skikkelige tilbud, men du har valgfriheten og mulighet til å sette sammen et system du enkelt kan utvide. En ferdigbygget vil typisk komme med PSU tilpasset hardware den leveres med (utelukker oppgradering av skjermkort etc.) Samtidig krever nyere skjermkort stort sett mindre av PSU enn foregående generasjon.

 

Hvor gammel er ungen? Det å bygge en PC kan være et fint prosjekt sammen med en som nærmer seg tenåring. 

Lenke til kommentar

Du sparer lite til ingenting på å bygge selv sett i forhold til skikkelige tilbud, men du har valgfriheten og mulighet til å sette sammen et system du enkelt kan utvide. En ferdigbygget vil typisk komme med PSU tilpasset hardware den leveres med (utelukker oppgradering av skjermkort etc.) Samtidig krever nyere skjermkort stort sett mindre av PSU enn foregående generasjon.

 

Hvor gammel er ungen? Det å bygge en PC kan være et fint prosjekt sammen med en som nærmer seg tenåring. 

Ungen er 15 og maskinen er ment som en konfirmasjonsgave. Det kunne jo vært artig å kjøpt den i deler og pakket de inn hver for seg :-) Og ja, det kunne jo fulgt litt læring med på kjøpet :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...