Gå til innhold

Samfunnsøkonomi vs Samfunnsøkonomisk analyse


jala70

Anbefalte innlegg

Hei, jeg skal begynne å studere på UiO til høsten men har enda ikke bestemt meg for om jeg skal ta Bachelor i Samfunnsøkonomi og evt en master i Economics (vil dere i så fall anbefale å ta masteren på UiO?) eller den 5-årige masteren i Samfunnsøkonomisk analyse? Vil dere si at det er vanskeligere å ta profesjonsstudiet vs 3+2? 

 

Jeg har sett på oppbyggingen av de forskjellige fagene og ser da at det er mye som går igjen, men at profesjonsstudiet tar flere fag tidligere enn bachelorprogrammet, samtidig som at de også tar flere 4000- emner vs 40- emner på bachelorprogrammet. Hva er forskjellen på et 40- emne og et 4000- emne? Er 4000- emner vanskeligere? 

 

Hilsen funderende gutt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

3000-emner er avanserte bachelor-emner, eller master-emner som også tilbys på bachelornivå. Emner i 40-grupper er emner du kan ta i andre fagretninger på den treårige bachelorgraden, men du kan også bruke disse emnene til å spesialisere deg i samfunnsøkonomi.

 

Du bør velge treårig dersom du:

-Er usikker på om du vil ta master i Oslo

-Vil ha mulighet til større bredde ved å ta emner i andre fagretninger

 

Du bør velge femårig dersom du:

-Vil ha mulighet for å ta mange av de mer avanserte masteremnene

-Vil fordype deg kun i samfunnsøkonomi, og er ganske sikker på at dj vil ta master i det

 

Merk at det som regel er mulig å bytte linje uten å måtte ta særlig mange emner om igjen, men det krever at du søker på nytt i samordna opptak.

Lenke til kommentar

3000-emner er avanserte bachelor-emner, eller master-emner som også tilbys på bachelornivå. Emner i 40-grupper er emner du kan ta i andre fagretninger på den treårige bachelorgraden, men du kan også bruke disse emnene til å spesialisere deg i samfunnsøkonomi.

 

Du bør velge treårig dersom du:

-Er usikker på om du vil ta master i Oslo

-Vil ha mulighet til større bredde ved å ta emner i andre fagretninger

 

Du bør velge femårig dersom du:

-Vil ha mulighet for å ta mange av de mer avanserte masteremnene

-Vil fordype deg kun i samfunnsøkonomi, og er ganske sikker på at dj vil ta master i det

 

Merk at det som regel er mulig å bytte linje uten å måtte ta særlig mange emner om igjen, men det krever at du søker på nytt i samordna opptak.

Tusen takk for svar! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...