Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Vurdering av bilbruk og ny bil


Anbefalte innlegg

Hei folkens. Jeg har et scenario som trenger litt input:

 

Jeg har en 2012 Ford Fiesta (81k km) som jeg har brukt endel til jobb de siste to årene (bor i Tønsberg, jobbet i Porsgrunn). Jeg har nå skiftet jobb, som jeg kan gå til på 10 minutter. Bilen står derfor mye stille, og blir brukt maks 4-5 ganger i måneden. 

 

Jeg vurderer derfor om det er mer fornuftig å selge denne (får nok rundt 90-100k for den), og heller kjøpe en billigere flerkbruksbil (kangoo e.l.) eller noe liknende til rundt 30-40k. Fiestaen har nå gått over garantitiden og jeg må regne med verkstedregninger uansett. Jeg bryr meg også lite om hvordan bilen ser ut. 

 

Tanken er at det er bedre å ha en litt eldre bil stående, som ikke faller mye i verdi, sammenliknet med å ha en Fiesta til 100k stående som vil falle i verdi og bli lite brukt. Jeg vurderer også å ikke ha bil i det hele tatt, men bruke nabobil o.l. Hva tenker folk?

Endret av Stuttkjukk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja om du bruker bilen såpass lite så kan du jo lett hoppe på bussen og spare penger på den måten. Men så er jo de gangene du "gjerne skulle hatt bil" som er litt drit. Synes alltid det er greit å ha en bil, men om du bruker den såpass lite så kan du jo like så godt fikse deg en på rundt 20k.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...