Gå til innhold

Pensum BI Sivøk 1. år


Anbefalte innlegg

Hei! Mest sannsynlig så ender jeg opp på BI i Oslo til høsten, altså 1. året i i bachelor økad(sivøk). Jeg har nå begynt å stresse litt med hvor mye penger jeg burde spare i sommer, slik at jeg både har råd til mat i to uker, betale for to måneder husleie, og betale for pensum, alt for de første 20k lånekassen låner ut. Derfor lurer jeg på, hvor mye burde jeg regne med at pensum vil koste 1. året? Har sett litt rundt, og det virker ganske dyrt. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan lett få tak i brukte bøker, på BI sin salg- og kjøpsside på face eller Finn.no og ibok.no, hvis du er tidlig ute :) De fleste brukte bøker får du nok tak i for ca 150-200 hver. I noen fag blir du kanskje bedt om å kjøpe nyeste utgaven, utgitt i for eksempel 2017, og disse får du ikke kjøpt brukt og er SYKT dyre. Men husk at de endrer som regel ikke på mye i de nyeste utgavene, slik at du fint kan bruke de eldre. Jeg gjorde det i flere fag, og klarte meg bra ? Bare å spørre foreleseren om du kan bruke eldre versjon av boka. Som regel sier de ja!

 

Anbefaler deg sterkt å være tidlig ute (allerede juli/starten av aug) for å få tak i brukte bøker!

 

Du blir også bedt om å kjøpe BI sin kalkulator TEXAS BII. Den koster vel ca.700 kr på Akademika. Den får du også kjøpt billigere på Finn :) Kjøpte min der for 200 kr, og det funket perfekt i 3 år.

Lenke til kommentar

Fra mitt første år på BI ble jeg overrasket. 

 

Kjøpte alt nytt vel og merke. Tror prislappen landet på kr 4500 for alle bøker i 1. semester. Om jeg husker riktig brukte vi noen av de bøkene også i 2. semester.

 

Kjøper du brukt blir det naturligvis billigere.

Var det pakke du kjøpte da? 

Lenke til kommentar

 

Fra mitt første år på BI ble jeg overrasket. 

 

Kjøpte alt nytt vel og merke. Tror prislappen landet på kr 4500 for alle bøker i 1. semester. Om jeg husker riktig brukte vi noen av de bøkene også i 2. semester.

 

Kjøper du brukt blir det naturligvis billigere.

Var det pakke du kjøpte da? 

 

 

De hadde ingen pakke så vidt jeg vet. Mulig de har det nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...