Gå til innhold

Kaster jeg bort tiden ved å lære meg webutvikling på egenhånd?


Anbefalte innlegg

 

Når jeg ser over utlyste stillinger så er kravene latterlig mye over mitt nivå og alltid et ønske om utdanning.

 

Første utlyste stillingen jeg fant som ser ut til å ha minst krav:

 

....

 

De fleste bedrifter lyser ut stillinger med noe i overkant av krav.

Ofte lyses det ut stillinger hvor det ønskes noen som kan designe, kode i en haug med språk, på flere platformer, har høyere utdanning, erfaring osv.

 

Som oftest finner man ikke en slik person, å de fleste vet også at selvlærte med interesse ofte er minst like dyktige som de med høyere utdanning, men man lister opp en haug med krav for syns skyld.

 

 

I tillegg til å benytte Github, LinkedIn m.fl. kan det være greit å bidra til åpne prosjekter, samt at du kan få hjelp på Stack Overflow, hvor en profil også kan være nyttig når man søker jobber, og i enkelte tilfeller også gjøre at du blir kontaktet av arbeidsgivere.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hvis noen hadde nevnt på et intervju at de ikke ser praktiske bruksområder med algebra, så hadde det vært rett ut uten videre spørsmål. Algebra må være noe av det mest nyttige matten vi har, og det ligger til grunn i nesten all høyere matematikk. Som utvikler er det karriereselvmord å si høyt at man ikke ser noe verdi i algebra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...