Gå til innhold

Djuice er "lagt ned" og slått sammen med Telenor - prisene har gått opp!


Anbefalte innlegg

Tenkte jeg kunne opplyse om dette for andre som er/har vært Djuice-kunder.

Selv hadde jeg et ganske fordelaktig abonnement som jeg fikk fordi jeg var en av de "heldige" som ble oppringt av Djuice.

 

Nå som Djuice er lagt inn i Telenor har de valgt å sette opp prisen på mitt abonnement. Dette oppdaget jeg tilfeldigvis da jeg stusset på at "Mitt forbruk" i Telenor-appen var overraskende høyt.

 

For de som har hatt Djuice Nonstop-abonnement er prisene nå 30kr høyere. "Har du nonstop home eller nonstop XS, vil abonnementet ditt få en prisøkning på 30,- i måneden fra 1. juni. Egne priser gjelder fra Norge til utlandet." https://www.telenor.no/privat/djuice.jsp

 

Jeg sjekket gjennom både SMS- og epostinnboksene mine, og finner absolutt ingenting fra Telenor om at prisene har gått opp. Syns det er ganske smålig. Så nå starter "jakten" på nytt abonnement for min del.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min bestemor kom nettopp og viste noe lignende melding, samtidig som hun lurte på om vi kunne slå på så hun kan få snap av oldebarna utenom når hun er på wifi.

Da fant jeg at i det nye telenor kontant hun er flyttet over på så er det makspris på kr 10,- per dag i data, men samtidig 10kr per MB!

For henne som har brukt ~20kr mnd med telenor kontant priser uten data, så går nå jakten i å finne et kontakt abonnement uten absurde datapriser.. Ellers er vel Komplett sitt rimeligste til 125,- beste løsning.. Skal ikke mange snap til per dag for at totalkosten blir 300 kr mnd med 10kr per MB..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Min bestemor kom nettopp og viste noe lignende melding, samtidig som hun lurte på om vi kunne slå på så hun kan få snap av oldebarna utenom når hun er på wifi.

 

Da fant jeg at i det nye telenor kontant hun er flyttet over på så er det makspris på kr 10,- per dag i data, men samtidig 10kr per MB!

 

For henne som har brukt ~20kr mnd med telenor kontant priser uten data, så går nå jakten i å finne et kontakt abonnement uten absurde datapriser.. Ellers er vel Komplett sitt rimeligste til 125,- beste løsning.. Skal ikke mange snap til per dag for at totalkosten blir 300 kr mnd med 10kr per MB..

Talkmore har fine kontantkort med små datapakker for bestemødre. Ellers er det nesten litt utrygt å gi gamle folk smartelefoner de ikke kan bruke, særlig når abonnementet ikke har struping ved overforbruk av data.

 

Om kontantkort ikke lenger er aktuelt kan jeg anbefale Chili som struper hastigheten og som selger 0,5 GB til kr. 89 med fri tale. Telipol har også rimelige abonnement med lite databruk og minutter men UTEN struping, og det kan fort bli dyrt.

Lenke til kommentar

Varer datapakkene hos chili over 30mnd?
Ellers er det nok like greit å kjøre 1GB abonnementet hos Komplett Mobil - men som du sier det er farlig å gi eldre abonnement uten makspris eller struping, så da må hvertfall mobilen stilen inn godt nok til å stoppe evt overbruk..

Får sjekke talkmore og chili, tar gjerne imot flere forslag.

Ser også chess har 0,99 per MB på kontantkort, og makspris 20kr per dag.. 20kr per dag blir fort dyrt ved lengre uforstående bruk også, men ved 99 øre per MB skal det hvertfall litt mer bruk til - selv om det ikke skal mer til enn en eller annen oppdatering som plutselig fjerner kravet om wifi for oppdater i google play eller andre happenings før det blir en dyr måned.

Lenke til kommentar

Fant ikke noe om datapakke på kontantkort eller chili europa, er ikke nevnt i prislista. De har datapakke i abonnement lista, og laveste til 89,- med 0.5GB, så skjønner jeg leste litt feil ovenfor.. Ja det er gjerne rimeligste alternativet der ute nå da om man vil ha en pakke med fri bruk og nok data.. den ekstra strupingen om man ikke aktivt kjøper ekstra pakke er veldig bra !

 

 

Eneste kontantabonnementet jeg ser hos talkmore koster 3.99 per MB med makspris 39,- per dag..

Kanskje datapakkene er gjemt https://talkmore.no/priser#ng

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...