Gå til innhold

Diskusjon om/rundt generelt Lego Spill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

 

 

Vurderte å kjøpe Lego Force Awakens. Noen som har prøvd dette?

Jeg har det til Xbox one, :)

 

Hva synes du da? Fra en skala fra 1-10`?

 

Får å si det sånn som filmen er som spillet, er veldig bra, er star wars fan 110% samme om lego spillene se under, ikke sikkert du liker det

Lego Star Wars: The Force Awakens Kraften er åpenbart sterk hos TT Fusion, som har latt inspirasjon fra Star Wars-universet lede til det beste Lego-spillet på lenge...

https://www.gamereactor.no/anmeldelser/434493/Lego+Star+Wars+The+Force+Awakens/

Lenke til kommentar

Har spilt det meste av Lego-spillene fra Lego Star Wars, og synes det beste så langt har vært Lego City Undercover. Kanskje fordi det ikke føles så mye som et rant tradisjonelt Lego-spill. Det er mer en åpen verden der man surrer rundt og gjør hva man vil. (Skjønt noen vanlige brett er det jo.)

 

Siste "vanlige" i rekken jeg spilte var Lego Dimensions med Back to the future og Ghostbusters, men synes det ble en heller kjedelig affære. Liker ideen med å blande sammen alt mulig av franchiser, men gameplayet er jo tvers gjennom det samme vi har hatt siden Lego Star Wars. Det er på høy tid de fornyer seg. Tror Lego Marvel Superheroes var det første der jeg hele tiden satt og tenkte jeg hadde spilt dette før utallige ganger, og det er jo en stund siden nå. Det er nok det som gjør at Lego City føles så bra, på godt og vondt. Det våger å kaste formelen ut av vinduet og gjøre noe helt nytt. Vi trenger absolutt et Lego City 2 snart. Eller i det minste et Lego-spill i samme stil (stor, åpen verden osv.) Kunne mer enn gjerne hatt et Lego Dimensions der vi starter i en liten hub-verden med en drøss portaler, og hver eneste portal går til en ny stor, åpen verden basert på en eller annen franchise. Da kunne vi fått et Lego City som faktisk bare blir bedre og bedre. :) Men når de gir ut noe som Lego Dimensions og det føles som jeg har spilt det utallige ganger før, er det nok noe som skurrer et sted. Å bygge legoen ble bare en kjedelig gimmick i stedet for en revolusjon. Kjipt.

 

Spilte også Lego Worlds en god stund i early access, men release-versjonen ødela alt for min del. Nå måtte jeg plutselig lete etter brikker jeg kan bygge med (i et legospill? basert 100% rundt å bygge ting?), og samle gullbrikker bare for å få åpnet større verdenener å bygge i? Skuffende, for å si det mildt. Vi hadde ingenting av det der i early access. Men har hørt det har kommet en Creative Mode nå, så kanskje den er bedre.

 

Men vi får se. Kanskje de kan klare å lage et spill jeg vil like etterhvert. Er ikke så mye som skal til, som Lego City beviste. (spilte det først på Wii U, men går mest i Switch-versjonen nå.)

Lenke til kommentar

På grunn av at jeg liker Lego Worlds og Lego Dimensions er at man har større byggemuligheter. Jeg har ventet leng på Lego Dimensions lenge før den kom. Elsker å bygge fysisk med egne hender og få dem levende i spillet. :wee: :wee:

Samme her kan bygge med lego å spille  Lego Dimensions, fikk info fra brikkelauget du skal vel ikke spille Lego Dimensions vel bare bygge.

Lenke til kommentar

 

På grunn av at jeg liker Lego Worlds og Lego Dimensions er at man har større byggemuligheter. Jeg har ventet leng på Lego Dimensions lenge før den kom. Elsker å bygge fysisk med egne hender og få dem levende i spillet. :wee: :wee:

Samme her kan bygge med lego å spille  Lego Dimensions, fikk info fra brikkelauget du skal vel ikke spille Lego Dimensions vel bare bygge.

 

Jeg sa jo det også; få dem levende i spillet.

Lenke til kommentar

På grunn av at jeg liker Lego Worlds og Lego Dimensions er at man har større byggemuligheter. Jeg har ventet leng på Lego Dimensions lenge før den kom. Elsker å bygge fysisk med egne hender og få dem levende i spillet. :wee: :wee:

Spilte de tre første Skylanders-spillene og alle tre Disney Infinity-spillene ganske mye, og har alt for mange figurer fra de to franchisene til jeg gidder å telle lengre. Har nok kastet bort en del penger, for å si det sånn. :p Men det hjelper jo lite hvis spillet i seg selv er gørrkjedelig. Det var en av hovedgrunnene til hvorfor jeg sluttet med Skylanders. Det ble for ensformig, og for likt det forrige. Lego Dimensions prøvde å være noe helt nytt, men selve gameplayet føltes bare som Lego Star Wars om igjen. :(

 

Lego Worlds har absolutt muligheten til å bli stort, men da trenger det bedre markedsføring og alt det der. Har jo knapt sett noe som helst sted at det faktisk eksisterer, annet enn en og annen lunken anmeldelse her og der. Byggespill er nok heller ikke så nisje som det en gang var. Nå kan man jo velge og vrake i undersjangre også. :) Bare for å prøvde å holde tellingen har jeg Minecraft, Lego Worlds, Portal Knight, Creativerse, Scrap Mechanic og Planetary Explorers. Alle er byggespill. Og Dragon Quest Builders, så klart. Og flere kommer. Da holder det ikke lengre for min del å være i en bestemt franchise lengre. Det må skille seg ut fra mengden på en god måte. Er stor fan av DQ, og selv DQB klarte ikke å holde interessen min lenge. Det sier jo litt hvor stort utvalget faktisk er. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...