Gå til innhold

Backup av email i Outlook Express


Anbefalte innlegg

Jeg skal til med å formatere maskinen min, og jeg har endel e-mail som jeg gjerne ville ha tatt backup av. er det noe program som kan brukes med Outlook Express til å ta backup av mange email`er?

 

Slik jeg har løst det til nå er å åpne hver enkelt e-mail og "save as" så har jeg lagret den lokal på HD`en, men dette blir liksom litt tungvint når man har 50-60 email`s som man skal ta vare på...

 

Hvis det er noen der ute som kn hjelpe meg som vet om noe program så er det kjempers :smile:

 

Frankey

Kr.sand

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gå inn i outlook, gå til tools ---> options, klikk deg deretter inn på vedlikehold/maintanace i vindu du får opp. litt ned på siden der har du noe som heter lagra mappe/store folder klikk på denne så ser du hvor alle e-mailene og konto oppsettene dine er lagret.

 

Lukk outlook og ta backup av hele mappen som du så i outlook.

 

Når du har reinst. tar du bare å viser outlook til den mappen du har lagret e-mailene dine i (gjøres i samme meny) og vips så har du alle mailene dine tilbake igjen, oppringning og servere må du likevel sette opp på nytt

Lenke til kommentar

Quote:


Slik jeg har løst det til nå er å åpne hver enkelt e-mail og "save as" så har jeg lagret den lokal på HD`en, men dette blir liksom litt tungvint når man har 50-60 email`s som man skal ta vare på...


 

Dette gjøres lettest ved å taste ctrl+A (merk alt) Dra og slipp. Ferdig.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-28 19:29, frank_jarle skrev:

Jeg skal til med å formatere maskinen min, og jeg har endel e-mail som jeg gjerne ville ha tatt backup av. er det noe program som kan brukes med Outlook Express til å ta backup av mange email`er?


Slik jeg har løst det til nå er å åpne hver enkelt e-mail og "save as" så har jeg lagret den lokal på HD`en, men dette blir liksom litt tungvint når man har 50-60 email`s som man skal ta vare på...


Hvis det er noen der ute som kn hjelpe meg som vet om noe program så er det kjempers :smile:


Frankey

Kr.sand


 

Jeg har før hatt ingen problemer med å hente gammel post inn i nyinstallert windows. Nå er det kul umulig. Hvis jeg putter dbx filene inn i outlook mappa så enten krasjer outlook xpress eller ignorerer dem.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

CronoSoft kommer også med et program som hjelper deg med backup av mail i nermeste fermtid.

[*]XP Assist start with Windows and runs in system tray

[*]Instantly check email every 5 minutes

[*]Inform you with a pop-up every time an e-mail comes

[*]Instantly back-up/restore your e-mail including folders, messages, MSN files and your address book

[*]The possibility to read only the head of a message without totally download it from the server

[*]Perfectible Skinable program (including all ready 3 skins)

Mer info her:

http://www.cronosoft.com/download/coxp/index.htm

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...