Gå til innhold

Deres tanker om solarium? Sunt? Dårlig?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

c5qiu.jpg

 

Det er delte meninger om solarium. Problemet med solarium er at det er umulig å vite styrken, hvor mye stråling man får. Solarium i moderate mengder er ikke farlig. Jeg ville dog ikke tatt en økt på 20 minutter og solarium kun for å bli brun gir egentlig ikke mening med tanke på at man ikke trenger solarium hvis man generellt sett er frisk. Visse hudproblemer fikses med solarium.

Lenke til kommentar

c5qiu.jpg

 

Det er delte meninger om solarium. Problemet med solarium er at det er umulig å vite styrken, hvor mye stråling man får. Solarium i moderate mengder er ikke farlig. Jeg ville dog ikke tatt en økt på 20 minutter og solarium kun for å bli brun gir egentlig ikke mening med tanke på at man ikke trenger solarium hvis man generellt sett er frisk. Visse hudproblemer fikses med solarium.

Jeg kjenner mange som tar sol, og så å si alle av dem har bra hud. 2 ganger i måneden høres ikke veldig mye ut for meg.

 

UV indeksen er vel lik mange av landa i Afrika, og der soler de seg dagen lang..

Lenke til kommentar

 

c5qiu.jpg

 

Det er delte meninger om solarium. Problemet med solarium er at det er umulig å vite styrken, hvor mye stråling man får. Solarium i moderate mengder er ikke farlig. Jeg ville dog ikke tatt en økt på 20 minutter og solarium kun for å bli brun gir egentlig ikke mening med tanke på at man ikke trenger solarium hvis man generellt sett er frisk. Visse hudproblemer fikses med solarium.

Jeg kjenner mange som tar sol, og så å si alle av dem har bra hud. 2 ganger i måneden høres ikke veldig mye ut for meg.

 

UV indeksen er vel lik mange av landa i Afrika, og der soler de seg dagen lang..

 

Hvor gamle er de? Hudskader vil nok først dukke opp i 30- og 40-årene. En tidligere kollega av meg brukte solarium jevnlig i 15 år, og så ut som en rosin i trynet i midten av 30-årene. Lekkert.

Lenke til kommentar

Har lest artikler hvor forskere påstår at huden eldes fortere med solarium, og at det er svært mye sæd i alle testede solarium. Folk har seg som kaniner. Man tror kanskje at den sprayflaska hjelper, men hvem vet hva slags ekle griser har kødda med den også?

Tok litt sol før, for jeg hadde tørr hud, men etter jeg begynte å trene har det forsvunnet, så har sluttet å ta solarium. Men mest på grunn av de ovennevnte grunnene.

Lenke til kommentar

Mitt syn på solarium har alltid vært å ta så lite sol som mulig. Unntakene er hvis det er en kommende anledning og en vil se litt ekstra fin ut eller for å ha litt grunnlag før ferien hvor det gjerne blir mye mer soling, greit å ikke bli brent. Jeg soler meg aldri mer enn 15 minutter av gangen om jeg først tar.

De som har tatt mye sol som ung får det som regel igjen i 30 og 40 åra i form av masse linjer og rynker tidligere enn andre.

Lenke til kommentar

Har lest artikler hvor forskere påstår at huden eldes fortere med solarium, og at det er svært mye sæd i alle testede solarium. Folk har seg som kaniner. Man tror kanskje at den sprayflaska hjelper, men hvem vet hva slags ekle griser har kødda med den også?

 

Tok litt sol før, for jeg hadde tørr hud, men etter jeg begynte å trene har det forsvunnet, så har sluttet å ta solarium. Men mest på grunn av de ovennevnte grunnene.

Ikke pga føflekk-faren?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...