Gå til innhold

Lage mp3 av cd sanger


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg brukte windows media player 9 til å rippe (?) sanger fra en cd til mp3 format. Når jeg så spiller de i winamp 3, er sangen AUDIO 44.1Khz, 16 bps, i motsetning til vanlig 128 kbps stereo..

 

Jeg spiller med crossfade, og da etter at den har spilt en ripet sang, og fader over til den nye, hakker det noe innmari.

 

Finnes det et program som kan rippe cd sanger til "vanlig" mp3, altså 128 kbps (selvfølgelig gjerne bedre kvalitet)??

 

Og noen som vet hvorfor det hakker??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet du hva? Jeg har lenge stått på barrikadene og ropt EAC, Lame 3.9x og --alt-preset standard osv. Men nå vet ikke - blitt lat sikkert. Gått over til iTunes og AAC. Putter inn CD'n og den kommer ut igjen ikke så lenge etterpå - kvaliteten er upåklagelig også. Til mitt bruk er den ihvertfall det. Litt smålytting på PC'n med crappy høyttalere og iPod.

 

Skal du koble til et fett stereoanlegg så kan du jo vurdere den første løsningen men jeg hadde ikke giddet ellers.

Lenke til kommentar

Wavelab 4 gjør det. Men det er vel ikke akurat gratis?

EAC kan lagre direkte i MP3.

Ellers kan du hente ned RazorLame, som er et interface til Lame. Du bare forteller'n hvor Lame ligger, og drag/dropper i vei.

 

Og hvis problemet er at du ikke vil bruke to programmer men liker at EAC gjør hele jobben ved hjelp av Lame-codec'en, men at denne er vanskelig å stille inn, kan du gjøre innstillingene i RazorLame: den forteller deg hva kommandolinja blir, så kan du kopiere den linja over i innstillingene i EAC.

 

Min anbefalig til instillinger på Lame: bruk VBR (Variabel bit rate) på quality 0 og 256 kbps. Kommandolinja blir: -b 192 -m j -h -p -V 0 -B 256

 

I can't believe it's not CD.

Endret av Onkel
Lenke til kommentar
Har et passe gromt anlegg, så jeg hører ganske tydelig forskjell på kvalitet..

 

Virker som alle her har super peil men ikke jeg! Jeg vil ha et program som er lett å bruke, inn med cd'en trykk på knappen, ut med mp3'en i god kvalitet..

Isåfall anbefaler jeg CD'er - det bruker ihvertfall jeg... :p

 

Neida men seriøst EAC og Lame er utrolig enkelt så snart den er satt opp så værsågod: http://www.ping.be/satcp/cd2mp3-en.htm

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...