Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Anbefalte innlegg

Har dere noen forslag om  hvilke Video redigeringsprogrammer   som er enkel å bruke . Videoer spilles ikke av på Internett etter man har redigert det i movie-maker altså mp4 format tenkte jeg på !!!! 

 

Her skjønner jeg ikke helt hva du mener. MP4 er et av de mest brukte filformatene på internett så det bør ikke være et problem. Hvis jeg ikke tar helt feil så er ikke MP4 støttet i Flash, hvis det var det du tenkte på, da vil jeg anbefale å heller lagre klippet som en FLV. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Fikk plutselig helt nerver nå.

Er det noe som har et skjema hvor man fyller inn, og informasjonen vises etter at man har trykket på submit knappen?

 

Hva mener du? Utdyp. 

 

For eksempel et skjema som man må skrive inn navn, og etternavn. Når man da trykket submit, vil det kan det komme opp

 

Navn: verdien

Etternavn: verdien

Lenke til kommentar

 

Har dere noen forslag om  hvilke Video redigeringsprogrammer   som er enkel å bruke . Videoer spilles ikke av på Internett etter man har redigert det i movie-maker altså mp4 format tenkte jeg på !!!! 

 

Her skjønner jeg ikke helt hva du mener. MP4 er et av de mest brukte filformatene på internett så det bør ikke være et problem. Hvis jeg ikke tar helt feil så er ikke MP4 støttet i Flash, hvis det var det du tenkte på, da vil jeg anbefale å heller lagre klippet som en FLV. 

 

Jeg prøvde  å forkorte  en video i movie-maker så når  jeg bruker det igjen i visual studio så støttes det ikke, selv om det er mp4 format ????????

Endret av IT felleskap
Lenke til kommentar

 

 

Har dere noen forslag om  hvilke Video redigeringsprogrammer   som er enkel å bruke . Videoer spilles ikke av på Internett etter man har redigert det i movie-maker altså mp4 format tenkte jeg på !!!! 

 

Her skjønner jeg ikke helt hva du mener. MP4 er et av de mest brukte filformatene på internett så det bør ikke være et problem. Hvis jeg ikke tar helt feil så er ikke MP4 støttet i Flash, hvis det var det du tenkte på, da vil jeg anbefale å heller lagre klippet som en FLV. 

 

Jeg prøvde  å forkorte  en video i movie-maker så når  jeg bruker det igjen i visual studio så støttes det ikke, selv om det er mp4 format ????????

 

Vi bruker Shotcut for videoredigering til Blend. Men vi kommer ikke til å få video i morgen uansett da :)

Lenke til kommentar

 

 

Fikk plutselig helt nerver nå.

Er det noe som har et skjema hvor man fyller inn, og informasjonen vises etter at man har trykket på submit knappen?

 

Hva mener du? Utdyp. 

 

For eksempel et skjema som man må skrive inn navn, og etternavn. Når man da trykket submit, vil det kan det komme opp

 

Navn: verdien

Etternavn: verdien

 

 

Koder du i ActionScript? Edit: I såfall skjekk denne linken: http://collabedit.com/9gx96

Endret av Hackerman
Lenke til kommentar

 

 

Fikk plutselig helt nerver nå.

Er det noe som har et skjema hvor man fyller inn, og informasjonen vises etter at man har trykket på submit knappen?

Hva mener du? Utdyp.

For eksempel et skjema som man må skrive inn navn, og etternavn. Når man da trykket submit, vil det kan det komme opp

 

Navn: verdien

Etternavn: verdien

Kan ikke mye om JS, men hvis du programmerer i actionscript og vil ha det fra en frame til neste så kan du bare lagre fornavn og etternavn i ett assosiativt array eller en variabel. Da kan du hente opp arrayet/variabelen igjen på de neste framene

Lenke til kommentar

 

 

 

Har dere noen forslag om  hvilke Video redigeringsprogrammer   som er enkel å bruke . Videoer spilles ikke av på Internett etter man har redigert det i movie-maker altså mp4 format tenkte jeg på !!!! 

 

Her skjønner jeg ikke helt hva du mener. MP4 er et av de mest brukte filformatene på internett så det bør ikke være et problem. Hvis jeg ikke tar helt feil så er ikke MP4 støttet i Flash, hvis det var det du tenkte på, da vil jeg anbefale å heller lagre klippet som en FLV. 

 

Jeg prøvde  å forkorte  en video i movie-maker så når  jeg bruker det igjen i visual studio så støttes det ikke, selv om det er mp4 format ????????

 

Vi bruker Shotcut for videoredigering til Blend. Men vi kommer ikke til å få video i morgen uansett da :)

 

ok takk :)

Lenke til kommentar

Nå har jeg sittet å pønsket litt. Det er jo en informasjonsside. Kanskje vi skal lage et skjema hvor kunden kan bestille en berfaring. ?

Absolutt ikke umulig dette. Men hvis det blir bestilling hadde de trolig skrevet "bedriftsside" eller noe liknende. Er nok uansett lurt å ha en bestillingsløsning klar for sikkerhetsskyld!

Lenke til kommentar

Det står i vurderingskriteriene (kar 5 og 6) at eleven bruker indexerende variabler og velger løkker. Står også noe om bruk av klasser der.

 

Hvis oppgaven ikke spør direkte om array, objekter, klasser eller løkker og vi ikke bruker det, vil det trekke oss ned? Noen som vet?

Lenke til kommentar

Men ser noe av det som ligger på pastebin er javascript. Noen her som bruker visual web developer? Må innrømme at jeg er dårlig i faget, men skjønner nå at de kodene der ikke er de jeg pleier å skrive i .aspx.cs filene

Lenke til kommentar

Er det faktisk folk her som tror vi får video i morgen? Fordi det kan vi ikke få, da skulle det stått i siste avsnitt i forberedelsesheftet.

 

Mer aktuelt video enn animasjon. Tidligere eksamener har de nevnt animasjon vist de kommer på eksamen. De gjør de ikke med video. I Derfor er video mest sannsynlig. 

Lenke til kommentar

 

Er det faktisk folk her som tror vi får video i morgen? Fordi det kan vi ikke få, da skulle det stått i siste avsnitt i forberedelsesheftet.

 

Mer aktuelt video enn animasjon. Tidligere eksamener har de nevnt animasjon vist de kommer på eksamen. De gjør de ikke med video. I Derfor er video mest sannsynlig. 

 

Med video, mener dere da at vi får noen bilder og lydfiler som vi skal sette sammen til en video og vise den på en nettside?

Jeg tviler også på at vi får animasjon i år, med tanke på endringene i faget. 

Lenke til kommentar

Det står i vurderingskriteriene (kar 5 og 6) at eleven bruker indexerende variabler og velger løkker. Står også noe om bruk av klasser der.

 

Hvis oppgaven ikke spør direkte om array, objekter, klasser eller løkker og vi ikke bruker det, vil det trekke oss ned? Noen som vet?

Oppgaver ber ikke om spesifik kode, så du må alltid bruke det du selv mener er mest hensiktsmessig til å løse oppgaven.

 

Hvis en oppgave løses best med bruk av løkker og indekserte variabler vil det virke negativt på besvarelsen å ikke bruke det. Samme gjelder for andre veien, ikke bruk løkker elle arrays hvis det ikke er hensiktsmessig bare for å vise at du kan bruke det, for da viser du at du ikke forstår når og hvordan man skal bruke det.

Endret av PCUser
Lenke til kommentar

 

Er det faktisk folk her som tror vi får video i morgen? Fordi det kan vi ikke få, da skulle det stått i siste avsnitt i forberedelsesheftet.

 

Mer aktuelt video enn animasjon. Tidligere eksamener har de nevnt animasjon vist de kommer på eksamen. De gjør de ikke med video. I Derfor er video mest sannsynlig. 

 

Samtidig så har det blitt nevnt dersom det er videofiler på tidligere eksamener... men for all del, er jo mulig å lage video uten videoklipp

Lenke til kommentar

Av forbredelsesdelen kan står det så og si rett frem to av oppgavene vi kommer til å få. 

 

  • "Finne ut hvor mye energi man kan produsere med ulike former for fornybare energikilder"
  • "Vis hvordan fornybare energikilder virker/fungerer" (Tror dette blir oppgave 1)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...