Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Anbefalte innlegg

 

Dere som tenker at det blir animasjon på oppgave 1, hva tror dere de forventer?

Med tanke på hva som står i oppgaveteksten, så er det nok en animasjon som skal vise f.eks. hvordan solcellepanel fungerer. 

 

Når dere snakker om animasjon,  tenker dere på film/video da som vi må redigere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Dere som tenker at det blir animasjon på oppgave 1, hva tror dere de forventer?

Med tanke på hva som står i oppgaveteksten, så er det nok en animasjon som skal vise f.eks. hvordan solcellepanel fungerer. 

 

Når dere snakker om animasjon,  tenker dere på film/video da som vi må redigere?

 

Tenker på evt. bilder vi må bruke på en måte når jeg tenker på animasjon. Om vi må redigere en video, så tviler jeg på at det er noe mer enn å endre på varigheten o.l., om man ser på tidligere eksamener.

Lenke til kommentar

 

 

Kan noen lage en enkelt quiz som mange antar at vi får det på eksamen ?

sliter litt med det takk på forhånd :)

Jeg lagde en enkel en igår. Kan sende den på pm

Kunne du sendt den til meg også <3?

Ps: Ikke få så store forventninger på hvordan den ser ut. Jeg sa den var ENKEL, men den funker. Kan sende den til deg <3

Lenke til kommentar

Hei

 

Kan noen sende eksempler på en kalkulator, som omhandler en type formel?? Det jeg tror er at vi også får en oppgave som bygger på det, evt. vise statestikk elns. 

 

Vist noen har eksempler på noe sånt, hadde det vært supert!

 

Dette er min tolkning av eksamen:

Oppgave 1- Video / Oppgave 2- Kalkulator / Oppgave 3- Statestikk fra kalkulatoren (Quiz er også mulig, men oftest har oppgavene relevans med seg selv)  / Oppgave 4- Dokumentasjon. 

 

Tanker???

Lenke til kommentar

 

 

 

Kan noen lage en enkelt quiz som mange antar at vi får det på eksamen ?

sliter litt med det takk på forhånd :)

Jeg lagde en enkel en igår. Kan sende den på pm
Kunne du sendt den til meg også <3?

Ps: Ikke få så store forventninger på hvordan den ser ut. Jeg sa den var ENKEL, men den funker. Kan sende den til deg <3

 

Litt sent kanskje, men kan du sende til meg også?

Lenke til kommentar

Hei

 

Kan noen sende eksempler på en kalkulator, som omhandler en type formel?? Det jeg tror er at vi også får en oppgave som bygger på det, evt. vise statestikk elns. 

 

Vist noen har eksempler på noe sånt, hadde det vært supert!

 

Dette er min tolkning av eksamen:

Oppgave 1- Video / Oppgave 2- Kalkulator / Oppgave 3- Statestikk fra kalkulatoren (Quiz er også mulig, men oftest har oppgavene relevans med seg selv)  / Oppgave 4- Dokumentasjon. 

 

Tanker???

Vi kommer ikke til å få video i oppgave 1, da hadde det blitt nevnt i forberedelsesheftet. Ellers er jeg enig i resten av tolkningene dine. Oppgave 1 blir nok en animasjon av noe slag, hvordan en energikilde fungerer elns.

Lenke til kommentar

1. Hva progger dere i? Er det sånn at den nye normalen i IT2 er JS? 

 

2. Vet noen om det funker å bruke iMovie til å lage filmer, animasjoner, sette sammen lydklipp? De tingene vi blir spurt om på eksamen altså.. Evt noen som har noen tips til annet filmredigeringsprogram (mac). 

Lenke til kommentar

1. Hva progger dere i? Er det sånn at den nye normalen i IT2 er JS? 

 

2. Vet noen om det funker å bruke iMovie til å lage filmer, animasjoner, sette sammen lydklipp? De tingene vi blir spurt om på eksamen altså.. Evt noen som har noen tips til annet filmredigeringsprogram (mac). 

Skal nok ikke lage video. Men animasjon lager vi i Adobe Animate CC, det samme med programmeringen. For å redigere lydfiler funker Audacity veldig bra. Om video nå skulle komme bruker jeg imovie på macen min, og om du har windows funker nok movie maker. :)

Endret av XxTorleifxX
Lenke til kommentar

 

Hei

 

Kan noen sende eksempler på en kalkulator, som omhandler en type formel?? Det jeg tror er at vi også får en oppgave som bygger på det, evt. vise statestikk elns. 

 

Vist noen har eksempler på noe sånt, hadde det vært supert!

 

Dette er min tolkning av eksamen:

Oppgave 1- Video / Oppgave 2- Kalkulator / Oppgave 3- Statestikk fra kalkulatoren (Quiz er også mulig, men oftest har oppgavene relevans med seg selv)  / Oppgave 4- Dokumentasjon. 

 

Tanker???

Vi kommer ikke til å få video i oppgave 1, da hadde det blitt nevnt i forberedelsesheftet. Ellers er jeg enig i resten av tolkningene dine. Oppgave 1 blir nok en animasjon av noe slag, hvordan en energikilde fungerer elns.

 

Men det står at vi skal ha med ørepropper. De forrige eksamene har jo video de også

Lenke til kommentar

 

1. Hva progger dere i? Er det sånn at den nye normalen i IT2 er JS? 

 

2. Vet noen om det funker å bruke iMovie til å lage filmer, animasjoner, sette sammen lydklipp? De tingene vi blir spurt om på eksamen altså.. Evt noen som har noen tips til annet filmredigeringsprogram (mac). 

Skal nok ikke lage video. Men animasjon lager vi i Adobe Animate CC, det samme med programmeringen. For å redigere lydfiler funker Audacity veldig bra. Om video nå skulle komme bruker jeg imovie på macen min, og om du har windows funker nok movie maker. :)

 

Vi har ikke hatt animasjoner eller Brukt adobe animate cc i vårt pensum. Det hadde vært krise å fått det på eksamen når det ikke står om det i boka

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

1. Hva progger dere i? Er det sånn at den nye normalen i IT2 er JS? 

 

2. Vet noen om det funker å bruke iMovie til å lage filmer, animasjoner, sette sammen lydklipp? De tingene vi blir spurt om på eksamen altså.. Evt noen som har noen tips til annet filmredigeringsprogram (mac). 

Skal nok ikke lage video. Men animasjon lager vi i Adobe Animate CC, det samme med programmeringen. For å redigere lydfiler funker Audacity veldig bra. Om video nå skulle komme bruker jeg imovie på macen min, og om du har windows funker nok movie maker. :)

 

Er faktisk ganske sikker på det blir lignende video. Etter endringene i faget, har ikke det blitt gitt Animasjon til eksamen. For de som programmer JS, er det vertfall ekstremt vanskelig. Å rote bort i Canvas, og alt faen blir altfor omfattende. Jeg ser for meg video. Men jeg ka selfølgelig ta feil. Er det mulig å lage animajson i iMovie isåfall?. Canvas er et helvette, beklager uttrykket. 

Lenke til kommentar

 

 

1. Hva progger dere i? Er det sånn at den nye normalen i IT2 er JS? 

 

2. Vet noen om det funker å bruke iMovie til å lage filmer, animasjoner, sette sammen lydklipp? De tingene vi blir spurt om på eksamen altså.. Evt noen som har noen tips til annet filmredigeringsprogram (mac). 

Skal nok ikke lage video. Men animasjon lager vi i Adobe Animate CC, det samme med programmeringen. For å redigere lydfiler funker Audacity veldig bra. Om video nå skulle komme bruker jeg imovie på macen min, og om du har windows funker nok movie maker. :)

 

Vi har ikke hatt animasjoner eller Brukt adobe animate cc i vårt pensum. Det hadde vært krise å fått det på eksamen når det ikke står om det i boka

 

Hvilke program bruker dere da? Vi har brukt Animate hele veien, til både programmering og animasjon. Vi har også brukt photoshop.

Endret av XxTorleifxX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...