Gå til innhold

Gruppekjøp av eGPU-boks?


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg kontaktet nylig en liten produsent av eGPU-bokser for noen spørsmål, og vi kom i prat. Han jeg snakka med sa at de hadde sett seg ut Norge som et sted de kunne selge noen enheter, men hadde ingen distribusjon. Videre sa han at de kunne gi god pakkepris hvis vi var noen i Norge som ville gå sammen om å kjøpe. Produsenten har gjort det samme på entusiast-sida eGPU.io

Det er snakk om Mantiz Venus, https://9to5mac.com/2017/05/02/mantiz-venus-egpu-macbook-pro-video/.

Jeg har hvertfall tenkt å bestille en sånn selv, og hadde vært kult om noen ville være med :) I tillegg til å kunne betjene "alle" grafikkort har den også 5 USB'er, ethernet, gir strøm til maskinen og SATA for en disk. 
Her er info fra hjemmesida.
Og her er tråden fra eGPU.io.

Hvis noen vet om noen andre steder det kan være lurt å spre dette, så si ifra :)
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fullpris er $389. Jeg skal forhøre meg om hva slags rabatter de ser for seg! Og også porto.

​Angående toll og moms, så regner jeg med det i utgangspunktet er standard... Jeg sjekka tollkalkulator, og det blei "kun" 25% moms, ikke toll.

Lenke til kommentar

Det blir en ganske så stiv pris for å koble et skjermkort til en laptop, særlig om du har en laptop CPU med så som så kjøling. Hadde skippet planen og heller gått for et skikkelig bygg. du er allerede oppe i prisen av en god stasjonær om du regner med innkjøp av GPU.

Lenke til kommentar

Fordeom det står tollbehandling har det ikke noe med om det er toll på varen. Det er et behandlingsgebyr posten tar for å regne ut mva. Sjekk denne linken https://www.posten.no/fortolling/motta-fra-utlandet

Hvilken pc har du?

 

Aha, skjønner.

 

​Jeg har ikke maskinen jeg skal bruke til denne enda, Sampson - skal kjøpe inn alt "nytt". Begynner i ny jobb til høsten, og ønsker å bruke egen laptop både på jobb og hjemme med skjerm, egpu, etc. - derfor disse planene. Er ikke aktuelt med separat stasjonær.

Lenke til kommentar

 

Fordeom det står tollbehandling har det ikke noe med om det er toll på varen. Det er et behandlingsgebyr posten tar for å regne ut mva. Sjekk denne linken https://www.posten.no/fortolling/motta-fra-utlandet

Hvilken pc har du?

 

Aha, skjønner.

 

​Jeg har ikke maskinen jeg skal bruke til denne enda, Sampson - skal kjøpe inn alt "nytt". Begynner i ny jobb til høsten, og ønsker å bruke egen laptop både på jobb og hjemme med skjerm, egpu, etc. - derfor disse planene. Er ikke aktuelt med separat stasjonær.

 

 

Ok, skjønner at det kan virke fristende, men du vil nok betale mye for en middels opplevelse om dette er til gaming.

Lenke til kommentar

 

 

Fordeom det står tollbehandling har det ikke noe med om det er toll på varen. Det er et behandlingsgebyr posten tar for å regne ut mva. Sjekk denne linken https://www.posten.no/fortolling/motta-fra-utlandet

Hvilken pc har du?

 

Aha, skjønner.

 

​Jeg har ikke maskinen jeg skal bruke til denne enda, Sampson - skal kjøpe inn alt "nytt". Begynner i ny jobb til høsten, og ønsker å bruke egen laptop både på jobb og hjemme med skjerm, egpu, etc. - derfor disse planene. Er ikke aktuelt med separat stasjonær.

 

 

Ok, skjønner at det kan virke fristende, men du vil nok betale mye for en middels opplevelse om dette er til gaming.

 

 

Mhm, jeg vet jo at jeg ville fått mer for pengene ved å kjøpe et heftig gaming-tårn, hehe.

Greia er at jeg jobber i MacOS og gamer i Windows. Med planlagt setup så vil jeg kunne bruke MacOS i "laptop-mode" på jobben, og så kjapt ha 28" og work station hjemme (må også jobbe en del hjemmefra) - samtidig som jeg vil ha ålreit performance til gaming når jeg vil.

 

​For noen vil det være viktig med ultra 4k 60fps - og det er helt greit. Men for meg er det viktigere å ha MacOS og enkelt bytte mellom laptop og "stasjonær". Og så klarer jeg meg fint med high 1080p, liksom =)

 

​Skjønner godt at mange ville prioritert annerledes.

Lenke til kommentar

Anbefaler alle som vurderer egpu å se denne her:

 

Jeg har slått ideen helt fra meg og kommer ikke til å kjøpe til min Zenbook ux501vw, man taper rett og slett for mye ytelse over tb3. En annen ting som er verdt å nevne er at du mister ytterligere ytelse om du kjører bildet på skjermen til laptopen. Blir som å kjøpe deg en sportsbil å fjerne 2 av hjulene.

 

Billigst per idag er Akitio Node, man får den til 3600-3900 ferdig levert til Norge enten fra ebay eller b&h photo.

 

-

 

Jeg kommer selv til å bygge en itx basert maskin med enten fractal nano s eller dan case. Sistnevnte er dyr, men størrelsesmessig omtrentlig som et egpu kabinett.

Endret av Nwader
Lenke til kommentar

Anbefaler alle som vurderer egpu å se denne her:

 

Jeg har slått ideen helt fra meg og kommer ikke til å kjøpe til min Zenbook ux501vw, man taper rett og slett for mye ytelse over tb3. En annen ting som er verdt å nevne er at du mister ytterligere ytelse om du kjører bildet på skjermen til laptopen. Blir som å kjøpe deg en sportsbil å fjerne 2 av hjulene.

 

Billigst per idag er Akitio Node, man får den til 3600-3900 ferdig levert til Norge enten fra ebay eller b&h photo.

 

-

 

Jeg kommer selv til å bygge en itx basert maskin med enten fractal nano s eller dan case. Sistnevnte er dyr, men størrelsesmessig omtrentlig som et egpu kabinett.

 

Her kan du se en litt mer detaljert gjennomgang: https://egpu.io/forums/mac-setup/pcie-slot-dgpu-vs-thunderbolt-3-egpu-internal-display-test/

 

Så er det selvsagt opp til hver enkelt om man synes drop på 15-25% (avhengig av kort) er verdt det... :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...