Gå til innhold

Hjelp med Virtual Filesystem i RaidenFTPD


Anbefalte innlegg

Det er ikke det at jeg ikke får det til å virke, men det at jeg lurer på hvilke muligheter som finnes.

 

Per i dag er C:\test\_arkiv\ mountet opp som /test/

 

jeg er tom for plass på denne disken, og kunne derfor tenke meg å legge inn et nytt mountpoint, som peker til en annen harddisk.

 

Så jeg har da D:\test\_arkiv\ som jeg vil skal mountes opp slik at jeg kan finne denne disken som en mappe i /test/

 

Det er ingen beskrivelser på raiden sine sider om hvordan å knytte sammen flere seperate disker i ett mountpoint med flere undermapper, og det funker ikke å bare lage en shortcut til den andre harddisken i C:\test\_arkiv. Jeg har også forsøkt å lage et mountpoint som heter /test/linktilD/ og knytte dette opp mot D:\test\_arkiv, men dette funker heller ikke.

 

Så spørsmålet mitt til de av dere som har peiling på Raiden og andre linux VFS guruer er: Hvordan knytte sammen flere harddisker i ETT mountpoint med en undermappe til en av diskene ?

 

Jeg har tenkt tanken om å koble diskene sammen i raid, men jeg stoler mer på vfs.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

La oss si at / er c:\ftp.

Det du da må gjøre er å lage en folder c:\ftp\elvis.

Så mounter du x:\ til /elvis.

Windows kan også mounte disker. Dette gjøres i Computer Management (WinNT->).

 

Jeg tror problemet ditt ligger i at du har glemt at du faktisk må lage ei tom mappe der mountet skal være.

Endret av aschj
Lenke til kommentar
La oss si at / er c:\ftp.

Det du da må gjøre er å lage en folder c:\ftp\elvis.

Så mounter du x:\ til /elvis.

Windows kan også mounte disker.  Dette gjøres i Computer Management (WinNT->).

 

Jeg tror problemet ditt ligger i at du har glemt at du faktisk må lage ei tom mappe der mountet skal være.

Takker for svar, men jeg tror ikke du helt har skjønt mitt problem. Jeg klarer å mounte enkelte disker.

 

x:\ ---> /xkolon/

z:\ ---> /zkolon/

y:\ ---> /ykolon/

 

etc etc......

 

alle disse mountpointene ligger som tomme mapper i ftproot dirret. Dette funker helt som normalt. Problemet oppstår når en av disse blir full og jeg ønsker å spleise to av dem. Og da vil jeg lage en mappe inni f.eks /ykolon mountet som peker mot f.eks z:\ disken

 

Kort forklart spleise sammen flere mountpoints til ett....

 

Så jeg tenkte at hvis jeg laget et mountpoint som så slik ut: /ykolon/z/ og ba det peke til z:\ så ville det funke, men det gjør det altså ikke...når man da kobler til ftp`n så vises ikke Z mappen inni /ykolon/

Endret av bajsmaster
Lenke til kommentar

Ser jeg så litt feil på hva du forsøkte å oppnå, men jeg vil tro det kan fungere like bra å mappe opp på denne måten som jeg sa.

 

f.eks kan du FYSISK ha e:\e-kolon og f:\f-kolon (ingen andre mapper på disse to diskene)

 

Physical Path : e:\;f:\

Virtual Path : \test

 

Da vil du få i test mappa Ppå ftpservere e-kolon og f-kolon mapper:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...